Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Проблема навчальних текстів цифрової ери: питання теорії та практики

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Скрипник, М. І.
dc.contributor.author Кравчинська, Т. С.
dc.contributor.author Волинець, Н. П.
dc.date.accessioned 2021-09-03T08:26:48Z
dc.date.available 2021-09-03T08:26:48Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Скрипник М. І. Проблема навчальних текстів цифрової ери: питання теорії та практики / М. І. Скрипник, Т. С. Кравчинська, Н. П. Волинець // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 80 (т. 2). – С. 136-139. -DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.80.2.28 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/34805
dc.description.abstract Навчальний текст – стрижень педагогічної взаємодії. Навчальний текст цифрової ери стає предметом особливої уваги не лише у контексті підручникотворення чи медіаосвіти, а й гуманістичної цифрової педагогіки. У статті акцентовано на проблемі створення навчальних текстів нового типу як полікодованих текстів, де вербальні та невербальні елементи спрямовані на активізацію мозкової діяльності реципієнта. Автори не лише прагнуть звернути увагу на розвиток цифрової компетентності педагогів, а й наголошують на тому, що навчальні тексти нової природи змінюють мотивацію школярів до учіння за умов цифрової трансформації освітнього процесу, спрямовують зміст і технології навчання предмета на реалізацію особистісно орієнтованого та компетентнісного підходів. Навчальні тексти, з якими доводиться мати справу педагогу, умовно можна розділити на дві групи: тексти, котрі він створює, і тексти, які йому доводиться використовувати у своїй діяльності. Усі ці тексти утворюють дидактичні матеріали, у т. ч. й текстотеку із предмета. Відібраний і розроблений авторами вміст статті ґрунтується на дослідженнях із навчальної текстотеки, розвідках зі створення текстів, орієнтованих на використання різних платформ семіотичних систем, напрацюваннях із дизайну (графічного, веб) і візуалізації. Подальшого дослідження потребують проблеми когнітивної взаємодії у процесі створення та реалізації педагогами інтерактивних режимів презентації навчальних текстів. Педагогічне дослідження, що розглядається, проводиться в рамках НДР кафедри філософії й освіти дорослих ЦІПО ДЗВО “Університет менеджменту освіти” НАПН України “Трансформація професійного розвитку педагогічних і науково-педагогічних працівників за умов відкритого університету післядипломної освіти” (державний реєстраційний номер 0120 Ư104637 (2020–2025 рр.)). ua
dc.description.abstract The educational text is the core of pedagogical interaction. The educational text of the Digital Age is becoming the subject of special attention not only in the context of textbook creation or media education, but also humanistic digital pedagogy. The article focuses on the problem of creating educational texts of a new type as polycoded texts, where verbal and nonverbal elements are aimed at activating the brain activity of the recipient. The authors seek not only to pay attention to the development of digital competence of teachers, but also emphasize that educational texts of a new nature change the motivation of students to learn in the digital transformation of the educational process, direct the content and technology of teaching subject-oriented and competency-based approaches. The educational texts that the teacher has to deal with can be divided into two groups: the texts that he creates and the texts that he has to use in his work. All these texts form didactic materials, including a textlibrary on the subject. The content of the article, selected and developed by the authors, is based on research on educational textlibraries, research on the creation of texts focused on the use of various platforms of semiotic systems, developments in design (graphic, web) and visualization. Problems of cognitive interaction in the process of creation and realization by teachers of interactive modes of presentation of educational texts need further research. The pedagogical research under consideration is carried out within the Scientific research work oh the department of philosophy and adult education of Education of the СIPE SIHE “University of Educational Management” of NAES of Ukraine “Transformation of professional development of pedagogical and scientific-pedagogical workers in the conditions of open university of postgraduate education” (state registration number 0120 Ư104637 (2020– 2025)). ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» ua
dc.subject гуманістична цифрова педагогіка ua
dc.subject освіта дорослих ua
dc.subject медіакомпетентність ua
dc.subject навчальні тексти ua
dc.subject професійний розвиток педагогів ua
dc.subject humanistic digital pedagogy ua
dc.subject adult education ua
dc.subject media competence ua
dc.subject educational texts ua
dc.subject professional development of teachers ua
dc.title Проблема навчальних текстів цифрової ери: питання теорії та практики ua
dc.title.alternative The problem of educational texts of the digital age: questions of theory and practice ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу