Основними завданнями природничо-математичної освіти (STEM-освіти) у контексті навчання математики в технічному університеті є потреба у підвищенні мотивації навчально-пізнавальної діяльності студентів, комунікативної та соціальної компетентностей і математичної та природничої грамотності, необхідності модернізації змісту навчальних програм математичної освіти технічного закладу вищої освіти, виходячи з потреб студентів і потреб суспільства, використанні новітніх педагогічних підходів до викладання й оцінювання, практики міжпредметного навчання. У статті розглянуто питання формування математичної компетентності студентів технічного університету як невід’ємної складової частини їхньої загальнокультурної та професійної компетентностей. Для формування математичної компетентності студентів технічного університету процес навчання математики доцільно вибудовувати у вигляді послідовності проблемних ситуацій, що сприяють усвідомленому засвоєнню навчального матеріалу, виявленню його прикладної спрямованості, зв’язків із проблемами майбутньої професійної діяльності. Викладач повинен створити такі умови навчального процесу , за яких студенти зрозуміють цінність математичної освіти для власного розвитку та для майбутньої практичної діяльності й усвідомлять доцільність вивчення математики. Результати анкетування студентів приладобудівного факультету Київського політехнічного інституту імені Ігоря Сікорського з метою дослідження переважаючої мотивації їх навчальної математичної діяльності показали, що введення проблемно-прикладного контексту в навчання студентів на заняттях із вищої математики сприяє розвитку мотивації діяльності студентів через підвищення їх інтересу до математики, формуванню математичної компетентності студентів технічного університету.
The main goal of science and mathematical education (STEM-education) in the context of teaching mathematics at a technical university there is a need of the following: to increase the motivation of educational and cognitive activities of students, communicative and social competencies and mathematical and scientific literacy, to modernize of the curriculum content in technical university based on preferences of students and society, using new pedagogical methods of teaching and grading. In the article there is considered the issue of students of technical universities mathematical competence formation as an integral part of their general cultural and professional competences. To form the mathematical competence of students of technical universities, the process of teaching mathematics should be built in the form of a sequence of problem situations that contribute to the conscious assimilation of educational material, identifying its applied orientation, connections with problems of future professional activity. The teacher must create such conditions for the educational process in which students understand the value of mathematics education for their own development and in the context of future practical activities and are aware of the feasibility of studying mathematics. The results of questionnaires among students of the Instrument-Making Faculty of National Technical University of Ukraine “Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute” that gave possibility to research major motivation of their educational mathematical activities showed that the introduction of problem-applied context in teaching students in higher mathematics will help motivate students to increase their interest to mathematics and help to form mathematical competence of technical university students.