Згідно з освітньою реформою однією із ключових компетентностей є володіння англійською мовою. Це є важливим компонентом для всіх. Тобто англійська мова не є основним об’єктом вивчення, але незамінна як засіб комунікації. Якщо, скажімо, математик не знає англійської мови, він не зможе прочитати іноземні публікації, спілкуватися з колегами з інших країн, а отже, буде ізольований, що неприпустимо для його професійного розвитку. Саме тому це так важливо – підтримувати рівень викладання англійської мови у закладах освіти на належному рівні. Сучасна дидактика як наука, яка вивчає методи викладання, не стоїть на місці, вона постійно рухається вперед, особливо якщо цьому сприяють провідні університети світу. Одним із перевірених і підтверджених засобів формування мовних здібностей на заняттях з англійської мови є продукування ідей і обмін ними під час інтерактивної мовної взаємодії. Більш того, цей метод є і найбільш продуктивним способом стимулювання мовленнєво-розумової активності студентів. На заняттях це можна здійснити тільки у процесі обговорення, дискусії, суперечки. Виникає проблема розвитку вмінь вільно та впевнено брати участь у цих видах інтерактивної взаємодії, тобто це проблема дискутивних вмінь як інструменту вирішення проблемних ситуацій. Дискусія є різновидом усної публічної мови. Дискусія може бути частиною виховного заходу, методом, що дозволяє залучити більшу аудиторію, більшість учасників до активного обговорення наукових проблем. У виховній роботі дискусія може виступати й формою організації, виховним заходом, який спеціально готується, розробляється і проводиться із групою студентів. Головну роль у забезпеченні ефективності дискусії відіграють правила її ведення. Творча та правильна ініціатива викладача й активна участь студентів мають вирішальне значення. Виховна мета дискусії буде досягнута тільки за умов дотримання всіх правил. Викладач повинен поетапно роз’яснювати та вчити студентів обґрунтовано вести дискусію, наводити вагомі аргументи на захист своєї позиції, розмірковувати принципово, щиро, поважати опонента та його погляди.
According to the educational reform, one of the key competencies is English language proficiency. This is a significant component for everyone. That is, English is not the main object of study, but an indispensable means of communication. If, for instance, a mathematician does not know English, he will not be able to read many foreign publications, communicate with colleagues from other countries – and therefore will be isolated, which is unacceptable for his professional development. That is why it is so important to maintain the level of English language teaching in educational institutions at the proper level. Modern didactics, as a science which studies teaching methods, does not stand still, it is constantly moving forward, especially if the leading universities of the world contribute to that. One of the tested and proven means of forming speech abilities in English classes is the production of ideas and the exchange of them during interactive speech interaction. Moreover, this method is also the most productive way to stimulate the speech-thinking activity of students. In the classroom, this can be done only in the course of debate, discussion, dispute. In this regard, the problem of developing skills to loosely and confidently taking part in these types of interactive networking arises, that is, the problem of discussion skills as a tool for solving problem situations. Discussion is a type of oral public speech. The discussion can be a part of an educational event. A method that allows to attract a large audience, most of the participants to an active discussion of scientific problems. In educational work, a discussion can also act as a form of organisation, an educational event which is specially prepared, developed and produced with a group of students. The main role in ensuring the effectiveness of the discussion is played by the rules of its conduct. The creative and correct initiative of the teacher and the active participation of students are of the final, crucial importance. The educational goal of the discussion will be achieved only if all the rules are observed. The teacher should gradually explain and teach students the ability to reasonably lead a discussion, make strong arguments in defense of their position, reason sensibly, sincerely and respect the opponent and his or her views.