У статті висвітлено погляди науковців на проблему професійної підготовки майбутніх хореографів. Встановлено, що це – комплексний процес, спрямований на розвиток хореографічних умінь та навичок, спортивну підготовку студентів та озброєння їх педагогічними знаннями та методиками викладання. Велике значення в підготовці майбутніх фахівців цієї галузі надають також пластичній культурі студентів. На основі аналізу педагогічної літератури представлено курси, які сприяють професійному становленню хореографів (“Постановка концертних номерів”, “Композиція та підготовка танцю” тощо). З’ясовано, що велика увага приділяється також формуванню культури мовлення студентів, умінню вести навчальний діалог, пояснювати методику виконання того чи іншого руху. Для досягнення цієї мети проводять спеціальні тренінги та ділові ігри, пропонують майбутнім хореографам вирішити методичні та педагогічні завдання за фахом. Визначено основні складники педагогічної підготовки майбутніх хореографів (засвоєння методичних та психолого-педагогічних основ теорії хореографії; розуміння форм, методів та засобів навчання та оцінки хореографічної діяльності; уміння планувати та керувати танцювальним колективом; планування системи педагогічних впливів; володіння професійною термінологією у хореографічному навчанні; застосування елементів педагогічної імпровізації тощо). Визначено низку педагогічних умов, які забезпечують розвиток особистісних якостей та саморозвитку майбутніх хореографів (ознайомлення студентів із методиками виконання хореографічних композицій; ознайомлення з принципами створення нових композицій, організація педагогічної взаємодії в процесі роботи із танцювальним колективом, підтримка доброзичливих міжособистісних контактів).
The article highlights the points of views of scientists on the problem of professional training of choreographers to be. It is established that this is a complex process aimed at the development of choreographic skills, sports training of students and getting them acquainted with pedagogical knowledge and teaching methods. Plastic culture of students is also of great importance here. On the basis of the analysis of pedagogical literature, courses that promote the professional development of choreographers (“Performing concert numbers”, “Composition and preparation of dance”, etc.) are enumarated. In order to achieve this goal, special trainings and business games are conducted, choreographers to be are offered to solve methodical and pedagogical tasks in their specialty as well. The main components of pedagogical training of choreographers to be (mastering methodical and psychological and pedagogical bases of choreography theory; understanding forms, methods and means of teaching and evaluation of choreographic activity; ability to plan and manage dance group; planning system of pedagogical influences; mastery of professional terminology in choreographic application; elements of pedagogical improvisation, etc.) are presented. A number of pedagogical conditions that ensure the development of personal qualities and self-development of choreographers to be (acquaintance with methods of choreographic compositions; acquaintance with the principles of creating new compositions, organization of pedagogical interaction in the process of working with dance group, support of friendly interpersonal contacts) are highlighted.