Дистанційне навчання та застосування технологій дистанційного навчання є суттєвим проривом у процесі здобування освіти, який дає змогу розширити навчальні можливості і, беззаперечно, має значну кількість переваг, особливо коли йдеться про гуманітарні спеціальності. Однак навчальний процес під час викладання природничих наук (біологічних зокрема) потребує оволодіння низкою практичних навичок, які студент формує на лабораторних заняттях. І саме в цьому й полягає основна проблема організації дистанційного навчання на природничих факультетах: як забезпечити можливість формування практичних навичок без необхідного устаткування та матеріалів дослідження? Тому важливим в організації навчання студентів-природничників є адаптація сучасних методик, які використовуються під час проведення лабораторних робіт, зокрема з курсу “Фізіологія людини і тварин”, до дистанційного навчання. У статті наведено методичні підходи, які використовують викладачі кафедри фізіології людини і тварин біологічного факультету Львівського національного університету імені Івана Франка під час проведення лабораторного практикуму з дисципліни “Фізіологія людини і тварин” для студентів біологічних спеціальностей в умовах дистанційного навчання. Зазначено, що, крім розв’язування фізіологічних (ситуаційних) задач, можна здійснювати аналіз й інтерпретацію показників організму людини і тварин, спираючись на результати з відкритих баз даних, зокрема, PhysioNet – ресурсу дослідження складних фізіологічних сигналів, дидактичні матеріали кафедри (зразки ЕКГ, номограми для визначення основного обміну тощо), складати харчовий раціон людини, проводити експериментальні роботи (віртуальні та реальні), які адаптовані до умов дистанційного навчання і приклади яких також наведені у статті.
Distance learning and the use of distance learning technologies is a significant breakthrough in the process of obtaining education, which allows to expand learning opportunities and undoubtedly has a significant number of advantages, especially when it comes to the humanities. However, the educational process in the teaching of natural sciences (biological, in particular) requires mastering a number of practical skills that the student develops in the laboratory. And this is the main problem of organizing distance learning at the faculties of natural sciences, how to ensure the possibility of developing practical skills without the necessary equipment and research materials. Therefore, it is important in the organization of natural science students education to adapt existing methods used in laboratory work, in particular from the course of “Human and Animals Physiology” to distance learning. The article presents methodological approaches used by teachers of the of Human and Animals Physiology Department, Faculty of Biology, Ivan Franko National University of Lviv in conducting a laboratory workshop on “Physiology of Human and Animals” for students of biological specialties in distance learning. It is noted that in addition to physiological (situational) problems, it is possible to analyze and interpret indicators of the human and animal body based on data from open databases, in particular, PhysioNet – a resource for studying complex physiological signals, didactic materials of the department (ECG samples, nomograms to determine the basic metabolism, etc.), to compile a human diet, to сonduct experimental work (virtual and real), which are adapted to the conditions of distance learning, and examples of which are also given in the article.