Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Реферування наукового тексту зі спеціальності як складник навчання професійного мовлення іноземних студентів технічних закладів вищої освіти

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Кісіль, Л. М.
dc.date.accessioned 2021-08-31T08:24:17Z
dc.date.available 2021-08-31T08:24:17Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Кісіль Л. М. Реферування наукового тексту зі спеціальності як складник навчання професійного мовлення іноземних студентів технічних закладів вищої освіти / Л. М. Кісіль // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 80 (т. 1). – С. 129-133. - DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.80.1.26 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/34716
dc.description.abstract Статтю присвячено дослідженню реферування наукового тексту зі спеціальності як складового компонента навчання професійного мовлення студентів-іноземців основних факультетів технічних закладів вищої освіти України. Показано вирішальну роль мовної підготовки іноземних громадян на шляху до засвоєння фахових знань і професійного мовлення. Проаналізовано специфіку навчання реферування наукового тексту зі спеціальності в процесі мовної професійної підготовки майбутніх іноземних інженерів під час здобуття ними освіти в Україні. Теоретичною основою дослідження реферату і вимог до його написання стали праці відомих вчених у царині лінгвістики і лінгводидактики. Визначено зміст базових понять у контексті досліджуваного питання. Розглянуто особливості створення вторинних текстів внаслідок компресії інформації. Приділено увагу реферуванню як методичному прийому, що формує навички писемного й усного професійного мовлення іноземних студентів інженерно-технічних спеціальностей. Наголошено, що навички та вміння реферування наукових текстів сприяють продуктивній науково-інформаційній діяльності і здобуттю якісної професійної освіти. У статті зазначено, що навчально-методичні матеріали фахового спрямування є базовим матеріалом у навчанні реферування наукових текстів зі спеціальності, а тому мають бути ретельно відібрані. Перераховано необхідні вміння та навички студентів для здійснення реферування спеціалізованого наукового тексту. Показано етапи навчання писемного мовлення іноземних студентів I–IV курсів. У статті схарактеризовано реферативні засоби викладу. Зосереджено увагу на вжитих заходах стосовно подолання труднощів, що виникають під час навчання реферування наукових текстів нерідною мовою іноземних громадян. Наведено приклади завдань до вправ на навчання реферування іноземних студентів інженерно-технічних спеціальностей. Підкреслено значну роль набутих вмінь та навичок письмової компресії наукового тексту зі спеціальності для майбутніх іноземних інженерів. Окреслено шляхи стосовно подальших наукових розвідок досліджуваної проблеми. ua
dc.description.abstract The article is dedicated to the study of abstracting professional scientific text as the key component of teaching professional communication to foreign students of the main faculties of Technical Institutions of Higher Education of Ukraine. The crucial role of the language training of foreign citizens in the process of the acquisition of new knowledge and professional communication are presented. The specifics of teaching abstracting the professional scientific text in the process of professional language training of the future foreign engineers during their receiving education in Ukraine is analyzed. The theoretical basis of the study of the paper and the standards of its writing are the works of famous scientists in the field of linguistics and language education. The content of basic concepts in the context of the subject of the study is determined. The features of creating secondary texts as a result of the information compression are reviewed. Attention is paid to abstracting as a methodological approach that develops writing and oral skills of the professional communication of foreign students of engineering and technology professions. It has been noted that the skills and abilities of abstracting scientific texts contribute to productive scientific and information activities and receiving a quality vocational education. The article determines that scientific and methodological materials of vocational orientation are the basic material in teaching abstracting professional scientific texts, so they should be carefully selected. The necessary skills and abilities of students for abstracting professional text are enumerated. The stages of teaching written speech to 1-4 year foreign students are represented. The abstracting method of presentation is described in the article. Attention is given to the measures taken to overcome difficulties that arise during teaching abstracting scientific texts in a foreign language to foreign citizens. Examples of tasks for exercises for teaching abstracting to the students of engineering and technology professions are given. The article represents the significant role of acquired skills and abilities of written compression of a professional scientific text for future foreign engineers. The ways of further scientific researches of the investigated problem are specified. ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» ua
dc.subject фаховий текст ua
dc.subject нерідна мова ua
dc.subject студенти-іноземці ua
dc.subject мова спеціальності ua
dc.subject навички та вміння ua
dc.subject інженерно-технічні спеціальності ua
dc.subject компресія інформації ua
dc.subject майбутні іноземні інженери ua
dc.subject професійне спілкування ua
dc.subject professional text ua
dc.subject foreign language ua
dc.subject foreign students ua
dc.subject professional language ua
dc.subject skills and abilities ua
dc.subject engineering and technology professions ua
dc.subject information compression ua
dc.subject future foreign engineers ua
dc.subject professional communication ua
dc.title Реферування наукового тексту зі спеціальності як складник навчання професійного мовлення іноземних студентів технічних закладів вищої освіти ua
dc.title.alternative Abstracting professional scientific text as the main component of teaching professional communication to foreign students of technical institutions of higher education of Ukraine ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics