У наш час потребують спеціального вивчення й аналізу сучасний стан і подальший розвиток інноваційних процесів вищої освіти. Наймогутнішими ініціаторами змін у системі вищої освіти виступають не її власні проблеми чи негаразди (системні чинники), а ті, які перебувають поза нею, насамперед, пріоритети й вимоги до навчання і виховання, спричинені включенням конкретної країни до спільного руху світового співтовариства в майбутнє, змінами у виробництві, культурі та поведінці. Виявлено, що в структурі світової вищої освіти домінують дві тенденції: 1) унітарна, або єдина, система, коли вища освіта забезпечується університетами чи відповідними до них закладами; 2) бінарна, або подвійна, система з традиційним університетським сектором, що так чи інакше опирається на концепцію Humboldt університету та на окремий неуніверситетський сектор вищої освіти, що має чітко окреслену структуру. У бінарній системі чітко розрізняють університети, які пропонують програми з поглибленим теоретичним курсом, спрямованим на ґрунтовний науковий пошук, та неуніверситетські заклади, що пропонують програми професійного навчання високого рівня. Аналіз різних видів і форм педагогічних інновацій у педагогічній освіті Німеччини, що можуть знайти місце в підготовці вчителів в Україні, дав змогу виокремити й узагальнити основні перспективи змін у педагогічній діяльності викладачів і студентів у процесі інноваційного навчання порівняно з традиційним, а саме: ускладнення діяльності щодо розробки навчальних курсів у зв’язку зі швидким розвитком технологічної основи навчання; необхідність проєктивних знань і вмінь для моделювання цілісних технологій навчання і виховання; посилення вимог до якості навчальних матеріалів у зв’язку з відкритістю доступу до них, контролю за ними; підвищення рівня і динаміки процесів для засвоєння інформації, що постійно розширюється; зростання ролі взаємодії суб’єктів навчання зі зміщенням центру навчального процесу від викладача до студента.
The current state and further development of innovation processes in higher education requires special study and analysis. Powerful initiators of change in the system of higher education are not its own problems or problems (systemic factors), but those that are outside it, especially the priorities and requirements for training and education, caused by the inclusion of a particular country to the general movement of the world community into the future, changes in production, culture and behavior. The structure of global higher education has been revealed to be dominated by two tendencies: 1) a unitary, or single system, where higher education is provided by universities or their corresponding institutions; 2) a binary, or dual system with a traditional university sector, in one way or another, based on the Humboldt University concept and a separate non-university higher education sector with a clearly delineated structure. The binary system clearly distinguishes between universities that offer programs with in-depth theoretical courses aimed at thorough scientific inquiry and non-university institutions that offer high-level vocational training programs. The analysis of different types and forms of pedagogical innovations in German teacher education that can find a place in teacher training in Ukraine made it possible to highlight and summaries the main prospects for changes in the pedagogical activities of teachers and students in the process of innovative learning compared to traditional teaching, namely: complication of course development activities due to the rapid development of the technological basis of learning; the need for projective knowledge and skills to model holistic learning and education technologies; tightening requirements for the quality of learning materials due to the openness of access to them, control over them; increasing the level and dynamics of processes for learning information, which is constantly expanding; increasing the role of interaction of subjects of learning with a shift of the center of the learning process from the teacher to the student.