Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Особливості формування професійних компетенцій студентів соціогуманітарних напрямів підготовки у процесі викладання вищої математики

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Вороновська, Л. П.
dc.date.accessioned 2021-08-30T12:46:08Z
dc.date.available 2021-08-30T12:46:08Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Вороновська Л. П. Особливості формування професійних компетенцій студентів соціогуманітарних напрямів підготовки у процесі викладання вищої математики / Л. П. Вороновська // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 80 (т. 1). – С. 70-74. - DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.80.1.14 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/34702
dc.description.abstract У статті розглядається значення математичної підготовки студентів соціогуманітарних напрямів як ефективного інструменту для вирішення багатьох прикладних задач в їхній майбутній професійній діяльності. Автор стверджує, що формуванню в студентів соціогуманітарних напрямів підготовки професійних компетенцій у процесі вивчення вищої математики сприятиме реалізація педагогічного потенціалу математичних дисциплін на основі інтеграції інноваційних та традиційних підходів до навчання, залучення студентів до проєктування власних індивідуальних траєкторій навчання та створення умов для отримання ними метапредметних знань і способів діяльності в межах навчальної дисципліни “Вища математика”. Автор аргументує важливість врахування психологічних особливостей студентів соціогуманітарних напрямів, вказує на необхідність різноманітності форм занять, забезпечення педагогічної підтримки студентів у процесі подолання ними пізнавальних труднощів у вигляді індивідуальної форми консультування, ефективність диференційованого підходу у навчанні, що дає змогу кожному студенту вибрати індивідуальний, прийнятний саме для нього рівень складності засвоєння навчального матеріалу і, відповідно, свій рівень допомоги-підказки. Автор звертає увагу на необхідність встановлення врівноваженого співвідношення рівня абстрактності і доступності викладу матеріалу математичних дисциплін для студентів соціогуманітарних напрямів, шляхами вирішення цієї проблеми називає унаочнення процесу навчання та наповнення завдань професійно орієнтованим змістом, що покращить мотивацію студентів до їх вирішення, та пропонує зробити основний акцент на розвитку у студентів процесуальних умінь виконувати розумові операції, обробляти великі обсяги інформації. Автор доходить висновку, що ефективними шляхами формування професійних компетенцій студентів соціогуманітарних напрямів підготовки є надання можливості реалізації педагогічного потенціалу дисципліни “Вища математика”, прикладна та професійна спрямованість викладання цього курсу. ua
dc.description.abstract The article considers the importance of mathematical training of socio-humanitarian students as an effective tool for solving many applied problems in their future professional activity. The author claims that the formation of socio-humanitarian studentsʼ professional competence in studying of higher mathematics will contribute to the realization of pedagogical potential of mathematical disciplines through the integration of innovative and traditional approaches to learning, involving students in making up their own individual learning ways and creating conditions for getting knowledge at Higher Mathematics lessons. The author emphasises the importance of taking into account the psychological characteristics of students and importance of the variety of forms in education processe, providing pedagogical support to students in overcoming cognitive difficulties in the form of individual counseling, the effectiveness of a differentiated approach to learning which gives an opportunity for a student to choose his own level of difficulty in learning the material and, accordingly, his level of help-tips. The author draws attention to the necessity to find out the balanced relationship between the level of abstraction and accessibility of mathematical disciplines for students as ways to solve this problem it has the been found out the learning process and filling tasks with professional content which will improve studentsʼ motivation to solve them. It is proposed to emphasis on the development of studentsʼ procedural skills to perform mental operations, to process large amounts of information. The author concludes that effective ways to form professional competencies of socio-humanitarian students are to provide opportunities for the realisation of the pedagogical potential of the discipline “Higher Mathematics”, applied and professional orientation of teaching this course. ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» ua
dc.subject викладання вищої математики ua
dc.subject студенти соціогуманітарних напрямів підготовки ua
dc.subject педагогічний потенціал математичних дисциплін ua
dc.subject teaching of higher mathematics ua
dc.subject socio-humanitarian students ua
dc.subject pedagogical potential of mathematical disciplines ua
dc.title Особливості формування професійних компетенцій студентів соціогуманітарних напрямів підготовки у процесі викладання вищої математики ua
dc.title.alternative Formation of professional competencies of socio-humanitarian students at higher mathematics lessons ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics