Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Розвиток самоорганізації студентів при вивченні хімічних дисциплін

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Філіппова, Л. В.
dc.date.accessioned 2021-08-25T13:47:32Z
dc.date.available 2021-08-25T13:47:32Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Філіппова Л. В. Розвиток самоорганізації студентів при вивченні хімічних дисциплін / Л. В. Філіппова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 79 (т. 2). – С. 176-180. - DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.79.2.38 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/34653
dc.description.abstract Описується як за допомогою рефлексії може відбуватися процес самоорганізації у студентів, який є важливий для подальшого становлення та для самовизначення людини у світі. Стати більш конкурентно-спроможним на ринку праці і у світі. Детально наведені основні аспекти розподілу власного часу в період навчальної діяльності студента. Саме правильний розподіл вільного часу допомагає студентові навчатися самоорганізовувати себе. Розглядається детально основні компоненти за допомогою, яких можна розвинути та сформувати вміння до самоорганізації. головною задачею у формуванні самоорганізації вмінь студентів повинно стати розвиток рефлексії у студентів. Необхідно студента навчити ставати у рефлексивну позицію, тобто розуміти власну дію. В праці Богіна В.Г. [2] для навчально – пізнавальної діяльності головне, щоб відбувалися рефлексивні переноси з одної площини в іншу. Для того, щоб навчити студента самоосвіті та самоорганізації потрібно навчити його рефлексії. Описується головна задача у формуванні самоорганізаційних вмінь, які відбуваються лише під дією рефлексійних дій, а це і є головне при вивченні хімічних дисциплін розуміти власні дії. Детально розглядається «ситуація розриву», яка викликає рефлексійні дії у студентів під час самостійного вирішування проблеми. Ця ситуація надає змогу закріпити отриманні нові знання, та одночасно нагадати вміння, які вже має студент і спроектувати нові знання в іншу площу знань. Наводиться група хімічних компетенцій, яка притаманна для студентів фармацевтичних факультетів. Саме ці компетенції є фундаментальними для вивчення професійно-орієнтованих дисциплін для студентів фармацевтичних вищих навчальних закладів. Схарактеризовані критерії рефлексивної здатності, які тісно пов‘язані зі самостійною працею студента у вищих навчальних закладах. Виокремлюються два основних аспекту, на яких базується процес самостійної діяльності студента під час навчального процесу. Зазначено, що для того, аби розвинути компетенцій потрібно, щоб студент вмів самоорганізовуватися. Саме у формуванні хімічних компетенцій самоорганізаційна діяльність є педагогічною умовою успішності. Таким чином, щоб найкраще сформувати та розвити хімічні компетенції в процесі самоосвітньої діяльності студента потрібно підтримувати наступні умови на кожному практичному занятті. ua
dc.description.abstract It is described how the process of self-organization of students can take place with the help of reflection, which is important for the further formation and self-determination of a person in the world. Become more competitive in the labor market and in the world. The main aspects of the distribution of one's own time during the student's educational activity are given in detail. It is the correct distribution of free time that helps the student learn to self-organize. The main components with which it is possible to develop and form skills for self-organization are considered in detail. The main task in the formation of self-organization of students' skills should be the development of reflection in students. It is necessary to teach the students to take a reflexive position, i.e. to understand their own action. In the work of V. Bogin [2] for educational-cognitive activity, the main thing is that there are reflexive transfers from one plane to another. In order to teach a student self-education and self-organization, you need to teach him reflection. The main task in the formation of self-organizational skills, which occur only under the influence of reflective actions, is described, and this is the main thing in the study of chemical disciplines to understand their own actions. The “situation of rupture” which causes reflective actions at students during the independent decision of a problem is considered in detail. This situation makes it possible to consolidate the acquisition of new knowledge, and at the same time recall the skills that the student already has and project new knowledge into another area of knowledge. The group of chemical competences, which is peculiar to students of pharmaceutical faculties, is given. These competencies are fundamental for the study of professionally oriented disciplines for students of pharmaceutical universities. Criteria of reflexiveness are characterized, which are closely related to the independent work of the student in higher educational institutions. The process of independent activity of the student during the educational process is based on two main aspects. It is noted that in order to develop competencies it is necessary for a student to be able to organize himself. It is in the formation of chemical competencies that self-organizational activity is a pedagogical condition for success. Thus, in order to best form and develop chemical competencies in the process of self-educational activities of the student, it is necessary to maintain the following conditions in each practical lesson. ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» ua
dc.subject самоорганізація ua
dc.subject самовизначення ua
dc.subject «ситуація розриву» ua
dc.subject самостійна діяльність ua
dc.subject хімічні компетенції ua
dc.subject self-organization ua
dc.subject self-determination ua
dc.subject “situation of rupture” ua
dc.subject independent activity ua
dc.subject chemical competences ua
dc.title Розвиток самоорганізації студентів при вивченні хімічних дисциплін ua
dc.title.alternative The development of students' self-organization in the study of chemical disciplines ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics