Іншомовна комунікативна компетентність сучасного вчителя історії є однією з ключових, позаяк забезпечує його комунікативну спроможність у сферах наукового, професійного та ситуативного спілкування. Можливість знайомитись із працями видатних істориків в оригіналі, аналізувати інформацію з першоджерел, долучатися до міжнародних проєктів, програм професійного розвитку є ознакою висококваліфікованого спеціаліста. В Україні англійська мова професійного спрямування у вищих закладах освіти отримала підтримку держави та міжнародних організацій. Проте ще не всі спеціальності адаптували зміст, методи навчання, особливості оцінювання відповідно до міжнародних стандартів. Зокрема, визначення потребує структура іншомовної підготовки майбутніх учителів історії. Відповідно до програми англійської мови професійного спрямування для здобувачів вищої освіти, випускники всіх рівнів мають володіти мовою на рівні не нижче В2 (незалежний користувач). Зміст і структура іншомовної підготовки студентів усіх спеціальностей відображають компетентнісний та студентоцентрований підходи у навчанні. Компетентність майбутніх учителів історії з іноземної мови включає знання фахової лексики та функціональної граматики, основних видів мовленнєвої взаємодії, соціокультурних аспектів мови та її мінливості. Студентоцентризм у іншомовній підготовці фахівців спеціальності “Середня освіта (Історія)” передбачає визначення студентами особистих навчальних цілей, виявлення та вибір найзручніших та найефективніших способів і форм навчання, спільну з викладачем побудову релевантного змісту курсу та ефективної системи оцінювання. Перехід від традиційної до студентоцентрованої моделі навчання є нелегким, але бажаним, оскільки він надає взаєминам між учасниками навчального процесу форми співпраці, ставить студента у позицію співтворця цього процесу, дає можливість відчути власну значущість.
The foreign language competence of a history teacher belongs to the key one, as it provides his capability communicate in the scholarly, professional and everyday life situations. The ability to study the works of prominent historians in the original, to analyze information from primary sources, to join international projects, professional development programs characterizes him or her as a highly skilled specialist. In Ukraine, English for special purposes in higher education is widely supported by the state and international organizations. However, not all specialties have yet adapted the content, teaching methods, assessment in accordance with international standards. In particular, the foreign language training of students majoring in history needs to be defined. According to the English for specific purposes program for higher education, graduates of all levels must have at least B2 language level (independent user). The foreign language training of students of all specialties is based on the competence and student-centered approaches. The foreign language competency of history teachers includes knowledge of professional vocabulary and functional grammar, the main types of verbal interaction, socio-cultural aspects of language and its variability. Student-centered approach in foreign language training of students majoring in history involves defining by the students their personal learning goals, identifying and choosing the most convenient and effective ways and forms of learning, design, common with the teacher, of relevant course content and effective assessment system. The transfer from the traditional to the student-centered model is not easy, but desirable, since it attributes the relationship between participants in learning process the form of cooperation, turns students into the co-creators of this process, gives them opportunity to feel their own significance.