ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Туманова, Ю. В. | |
dc.date.accessioned | 2021-08-25T13:39:31Z | |
dc.date.available | 2021-08-25T13:39:31Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Туманова Ю. В. Проблема формування інформаційної культури у психолого-педагогічних дослідженнях / Ю. В. Туманова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 79 (т. 2). – С. 158-161. - DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.79.2.34 | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/34649 | |
dc.description.abstract | Початок ХХІ cт. характеризується не тільки зростанням ролі інформації, значущість якої постійно зростає, але й особливим розвитком знань у становленні інформаційного суспільства. Традиційна парадигма освіти поступово змінюється на інноваційну, в основу якої покладено ідею неперервності. Ідея неперервної освіти спрямована на подолання суперечності сучасної освітньої системи, а саме між невпинним темпом накопичення знань у світі та обмеженими можливостями щодо їх засвоєння під час навчання. Ця суперечність сприяє формуванню умінь, навичок працювати з інформаційними потоками, знаходити необхідну інформацію та отримувати з неї знання. При цьому виняткового значення набуває інформаційна культура фахівця, що належить до базових особистісних характеристик. Нині проблема формування інформаційної культури є однією з найактуальніших проблем вищої школи. Її вирішення в галузі професійної підготовки конкурентоспроможного молодого фахівця нині активно обговорюється не тільки педагогами, але й науковцями. Саме це зумовило мету статті, якою є аналіз стану вивчення проблеми формування інформаційної культури у психолого-педагогічних дослідженнях. Інформаційна культура як поняття сформувалась в інформаційному середовищі саме тоді, коли інформація стала основним стратегічним ресурсом і були створені сучасні технології для оброблення й передачі даних. Поняття “інформаційна культура” є частиною загальної культури і досліджується як категорія досконалості суспільства в усіх можливих видах роботи з інформацією, таких як одержання, накопичування, кодування, оброблення, створення нової інформації, передача й практичне використання. Таким чином, є очевидним, що інформаційна культура – це вагома характеристика не тільки окремого члена суспільства, але й суспільства загалом. Виняткове значення щодо становлення інформаційної культури суспільства належить формуванню інформаційної культури здобувачів освіти, адже завдяки володінню необхідною інформацією вирішуються поставлені перед ними завдання, зокрема вміти знаходити потрібну інформацію, володіти сучасними способами її збору, опрацювання. | ua |
dc.description.abstract | The beginning of the 21st century is characterized not only by the growing role of information, which importance is constantly growing, but also by the special development of knowledge in the development of the information society. The traditional paradigm of education is gradually changing towards an innovative one based on the idea of continuity. The idea of lifelong learning is aimed at overcoming the contradiction of the modern educational system, namely, the continuous pace of learning in the world and the limited opportunities for learning during studies. This contradiction contributes to the development of skills to work with information flows, to find the necessary information and to learn from it. At the same time, the information culture of the specialist is of paramount importance, and relates to the basic personal characteristics. The problem of creating an information culture is now one of the most pressing problems of higher education. Its decision to train a competitive young specialist is now being actively discussed not only by educators but also by scientists. This was the reason for the purpose of the article – the analysis of the problem of an information culture in psychological and pedagogical studies. The culture of information as a concept has evolved in the information environment precisely when information became a major strategic resource and modern technologies for data processing and transmission were developed. The concept of an information culture is part of the general culture and is researched as a category of perfection of society in all possible types of work with information, namely: receiving, accumulating, coding, processing, creation of new information, transmission and practical use. Thus, it is obvious that the information culture is a powerful characteristic not only of an individual member of a society but of society as a whole. The creation of culture of information among educational applicant is of paramount importance for the development of the information culture of society, since their tasks are being carried out thanks to the possession of the necessary information: mastering modern methods of collecting, processing and so forth. | ua |
dc.language.iso | uk_UA | ua |
dc.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | ua |
dc.subject | культура | ua |
dc.subject | інформація | ua |
dc.subject | інформаційна культура | ua |
dc.subject | інформаційне середовище | ua |
dc.subject | інформаційні технології | ua |
dc.subject | здобувач освіти | ua |
dc.subject | culture | ua |
dc.subject | information | ua |
dc.subject | information culture | ua |
dc.subject | information environment | ua |
dc.subject | information technology | ua |
dc.subject | educational | ua |
dc.title | Проблема формування інформаційної культури у психолого-педагогічних дослідженнях | ua |
dc.title.alternative | The problem of creating an information culture in psychological and educational research | ua |
dc.type | Article | ua |