Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Ознайомлення майбутніх учителів початкової школи з принципом дитиноцентризму в процесі вивчення освітнього компоненту “Загальна педагогіка”

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Толмачова, І. М.
dc.date.accessioned 2021-08-25T09:44:28Z
dc.date.available 2021-08-25T09:44:28Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Толмачова І. М. Ознайомлення майбутніх учителів початкової школи з принципом дитиноцентризму в процесі вивчення освітнього компоненту “Загальна педагогіка” / І. М. Толмачова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 79 (т. 2). – С. 149-153. - DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.79.2.32 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/34647
dc.description.abstract The idea of child-centeredness has a long historical tradition. Pedagogical aspects of ensuring the principle of child-centeredness become especially important in the context of the implementation of the Concept of the New Ukrainian School. As a result of studying was revealed the state of general pedagogical training of future primary school teachers, insufficient coverage of the implementation of the principle of child-centeredness in professional activities. Based on the analysis of scientific research and work experience were characterized didactic approaches to acquainting bachelors with the principle of child-centeredness during the study of the educational component “General Pedagogy”. The work was realized in natural conditions, with observance of logic and structure of educational process in pedagogical ZVO. The author presented a package of tasks, which were developed and offered to future specialists during lectures, practical classes and for independent work. In developing the tasks were used the taxonomy of educational goals and also were taken into account results and verbs of Bloom (Bloom Taxonomy Action verbs), which directed the mental activity of higher education students at different levels. The teacher’s educational interaction with future primary school teachers was organized as a facilitation process, which involved filling it with personal content, contributed to individual determination in the field of pedagogical values. The teacher purposefully implemented the principles of creating a safe educational environment. These materials can be used in the process of general pedagogical training of future primary school teachers, to compile textbooks on “General Pedagogy” and guidelines for the organization and conduct of pedagogical practices for students of higher education. It is noted that this approach meets the current requirements of the education system of Ukraine and contributes to the formation of future primary school teachers’ professional competence. Further study is needed to prepare future primary school teachers to implement the principle of child-centeredness in distance learning. ua
dc.description.abstract Ідея дитиноцентризму має велику історичну традицію. Педагогічні аспекти забезпечення принципу дитиноцентризму набувають особливої важливості в умовах реалізації Концепції Нової української школи. В результаті вивчення стану загальнопедагогічної підготовки майбутніх учителів початкової школи виявлено недостатнє висвітлення проблематики реалізації принципу дитиноцентризму в професійній діяльності. На основі аналізу наукових розвідок та досвіду роботи охарактеризовано дидактичні підходи до ознайомлення здобувачів освітнього ступеня бакалавра з принципом дитиноцентризму в ході вивчення освітнього компоненту “Загальна педагогіка”. Роботу реалізовано у природних умовах із дотриманням логіки та структури освітнього процесу у педагогічному ЗВО. Представлено пакет завдань, які було розроблено автором та запропоновано майбутнім фахівцям під час лекційних занять, у ході практичних занять та для самостійної роботи. Під час розроблення завдань враховано таксономію навчальних цілей і результатів Б. Блума й використано дієслова (Bloom Taxonomy Action verbs), що скеровували мисленнєву діяльність здобувачів вищої освіти на різних рівнях. Навчальну взаємодію викладача з майбутніми вчителями початкової школи було організовано як фасилітаційний процес, який передбачав наповнення його особистісним змістом, сприяв індивідуальному визначенню у царині педагогічних цінностей. Викладач цілеспрямовано реалізовував принципи створення безпечного освітнього середовища. Наведені матеріали можуть бути використані у процесі загальнопедагогічної підготовки майбутніх учителів початкової школи, для складання навчально-методичних посібників із “Загальної педагогіки” та методичних рекомендацій до організації та проведення педагогічних практик для здобувачів вищої освіти. Зазначено, що такий підхід відповідає актуальним запитам системи освіти України та сприяє формуванню в майбутніх учителів початкової школи професійної компетентності. Подальшого вивчення потребують питання підготовки майбутніх учителів початкової школи до реалізації принципу дитиноцентризму в умовах дистанційного навчання. ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» ua
dc.subject принцип дитиноцентризму ua
dc.subject майбутній учитель початкової школи ua
dc.subject освітній компонент “Загальна педагогіка” ua
dc.subject principle of child-centeredness ua
dc.subject future primary school teacher ua
dc.subject educational component “General pedagogy” ua
dc.title Ознайомлення майбутніх учителів початкової школи з принципом дитиноцентризму в процесі вивчення освітнього компоненту “Загальна педагогіка” ua
dc.title.alternative Introduction to future primary school teachers with the principle of child-centeredness in the course of studying the educational component “General pedagogy” ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу