Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Технології індивідуалізації освітнього процесу та диференційованого викладання в інклюзивній практиці

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Садова, І. І.
dc.contributor.author Калита, Н. І.
dc.date.accessioned 2021-07-29T08:04:23Z
dc.date.available 2021-07-29T08:04:23Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Садова І. І. Технології індивідуалізації освітнього процесу та диференційованого викладання в інклюзивній практиці / І. І. Садова, Н. І. Калита // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 79 (т. 2). – С. 94-98. - DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.79.2.20 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/34624
dc.description.abstract Здійснено системний аналіз основних технологій інклюзивного навчання, зокрема: 1) індивідуалізації процесу навчання дітей з особливостями психофізичного розвитку (з порушеннями зору, слуху, мовлення, опорно-рухового апарату, із затримкою психічного розвитку, із синдромом дефіциту уваги та гіперактивністю, з розладами аутистичного спектру тощо); 2) диференційованого викладання, що враховує здібності та інтереси учнів з особливими освітніми потребами, профіль навчання, використовувані форми й методи навчальної діяльності, специфіку інклюзивного освітнього середовища, характер та обсяг навчального матеріалу. Узагальнено тлумачення понять “індивідуалізація”, “індивідуальний підхід”, “диференційоване викладання”, враховуючи різноманітні аспекти організації та функціонування інклюзивного освітнього процесу. Наголошено на важливості індивідуалізації і диференціації навчання в інклюзивній практиці шляхом урізноманітнення форм, методів і засобів викладання. З’ясовано, що реалізація диференціації викладання зумовлена певними чинниками, а саме: 1) різним рівнем знань учнів; 2) різними інтересами і стилями навчання; 3) різним темпом навчання (темпераментом), мотивацією; 4) відмінностями в засвоєнні навчального матеріалу; 5) узгодженням традиційних колективних форм навчання з індивідуальним характером засвоєння навчальної інформації тощо. Обґрунтовано, що, по-перше, сучасні освітяни визнають технології інклюзивного навчання діяльнісним інструментарієм та готові застосувати найновітніший з них; по-друге, поєднання традиційних та інноваційних технологій навчання зумовлює ефективність інклюзивного освітнього процесу, сприяє розвитку інтересів, нахилів і здібностей дітей з особливими освітніми потребами, мотивує їх до розкриття внутрішнього потенціалу. ua
dc.description.abstract In the article the system analysis of the basic technologies of inclusive education has been carried out, in particular: 1) individualization of the learning process of children with psychophysical development (with visual, hearing, speech, musculoskeletal disorders, mental retardation, attention deficit syndrome, hyperactivity disorder, autism spectrum disorders, etc.); 2) differentiated teaching, taking into account the abilities and interests of students with special educational needs, the profile of learning, used forms and methods of educational activity, the specifics of inclusive educational environment, the nature and scope of educational material. The interpretation of the concepts “individualization”, “individual approach”, “differentiated teaching” has been generalized, taking into account various aspects of the organization and functioning of the inclusive educational process. The importance of individualization and differentiation of education in inclusive practice by diversifying the forms, methods and means of teaching has been emphasized. It has been found out that the implementation of teaching differentiation is due to certain factors, namely: 1) different levels of knowledge of students; 2) different interests and learning styles; 3) different pace of learning (temperament), motivation; 4) differences in the assimilation of educational material; 5) coordination of traditional collective forms of education with the individual nature of learning information, etc. It has been substantiated that, firstly, modern educators admit the technologies of inclusive learning as activity tools and are ready to use the latest of them; secondly, the combination of traditional and innovative teaching technologies determines the effectiveness of the inclusive educational process, promotes the development of interests, propensities and abilities of children with special educational needs, motivates them to reveal their inner potential. ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» ua
dc.subject інклюзивна освіта ua
dc.subject діти з особливими освітніми потребами ua
dc.subject технології індивідуалізації освітнього процесу ua
dc.subject диференційоване викладання в інклюзивній практиці ua
dc.subject inclusive education ua
dc.subject children with special educational needs ua
dc.subject technologies of individualization of educational process ua
dc.subject differentiated teaching in inclusive practice ua
dc.title Технології індивідуалізації освітнього процесу та диференційованого викладання в інклюзивній практиці ua
dc.title.alternative Technologies of individualization of the educational process and differentiated teaching in inclusive practice ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу