У статті досліджено переваги використання Smart-навчання як фактора інформаційного формування суспільства в освітній діяльності, а саме: соціальних мереж, які створюють новий комунікативний простір і дозволяють користувачам складати індивідуальний контент; блогів, які зараз стали як зручними, так і модними серед здобувачів вищої освіти; відеоплатформ, де викладачі та студенти можуть знайти відеоматеріали для проведення занять із конкретної тематики (YouTube); Smart-підручників, які дозволяють використовувати різноманітні сучасні технології для створення комплексу матеріалу для навчання; організації навчання за допомогою мобільних пристроїв, які дозволяють отримувати доступ до освітніх ресурсів як у закладі освіти, так і поза ним. Подано визначення понять: “Smart-освіта”, “Smart-навчання”, “Smart-університет”, “Smart-суспільство”, за яких викладач перестає бути лише носієм інформації і перевтілюється в помічника, який організовує роботу студентів, що сприяє успішній спільній навчальній діяльності. Визначено мету та завдання Smart-освіти. Проаналізовано застосування Smart-технологій у навчальному процесі та доведено, що Smart-навчання значно розширює й урізноманітнює традиційні технології навчання, підвищуючи мотивацію та пізнавальний інтерес студентів, адже вони бачать результат своєї іншомовної діяльності. Наголошено, що окрім підвищення мотивації до навчання студентів, формування в них навичок та умінь, засвоєння знань у процесі здійснення інтерактивного навчання, використання Smart-середовища дозволяє включати в навчальний процес зовнішні електронні ресурси, фрагменти мультимедійних засобів, анімацій, до яких студент може мати доступ, використовуючи Smart-технології. Визначено, що важливим стає розроблення нових методик навчання для використання цих технологій, тому що для засвоєння сучасних знань необхідна чітка структура навчання та відповідний інформаційний зміст.
The article reveals the advantages of using Smart education as a factor of information development of society in the practice of educational activities, in particular, social networks, that form a special communicative space and allow users to create their own content; blogs, that are now not only a convenient but also a fashionable item among students; teaching and learning tools that include a large number of videos (YouTube); Smart textbooks, that include a comprehensive educational material created and updated by means of technological innovations and the Internet; mobile education technologies, that allow students to carry out learning by using their own gadget and special software. The following definitions of concepts are considered: “Smart society”, “Smart education”, “Smart University”, “Smart teaching”, where the teacher is not just the information carrier, but also a facilitator of communication in the process of collaborative activities with students. The objectives and tasks of Smart education are defined. The effectiveness of the use of Smart technologies in the educational process is theoretically substantiated. It is proved that the use of Smart education diversifies the educational process, increases cognitive interest and students’ motivation due to visible and real outcome of their foreign language everyday professional activities. Smart education allows teaches and students to expand traditional teaching technologies, as well as provides access to the new level of quality of educational services. In addition to ensuring the acquisition of knowledge, skills and abilities, motivation to learn in the process of interactive learning, the use of Smart-environment provides an opportunity to include multimedia fragments, external electronic resources, animations, to which the students can have access using Smart tools. The development of teaching methods that smart technologies demand is becoming important, since the application of modern knowledge requires a clear teaching structure and proper information content.