Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Вплив оздоровчої аеробіки на розвиток рухових здібностей студентів закладів вищої освіти

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Ремзі, І. В.
dc.contributor.author Школа, О. М.
dc.contributor.author Самойлов, С. А.
dc.date.accessioned 2021-07-29T07:54:26Z
dc.date.available 2021-07-29T07:54:26Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Ремзі І. В. Вплив оздоровчої аеробіки на розвиток рухових здібностей студентів закладів вищої освіти / І. В. Ремзі, О. М. Школа, С. А. Самойлов // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 79 (т. 2). – С. 78-81. - DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.79.2.16 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/34620
dc.description.abstract У статті розглядаються питання, пов’язані з впливом оздоровчої аеробіки на розвиток рухових здібностей студентів у закладах вищої освіти. Для досягнення мети дослідження в роботі застосовувалися такі методи: аналіз та узагальнення програмно-нормативної документації; наукової, педагогічної та навчальнометодичної літератури; анкетування; педагогічне спостереження; педагогічне тестування; педагогічний експеримент; методи математичної статистики. Дослідження проводилося в період з вересня 2019 по вересень 2020 року на базі Комунального закладу “Харківська гуманітарно-педагогічна академія” Харківської обласної ради. У констатуючому експерименті взяло участь 155 студентів, віком від 17 до 19 років. Завданням даного етапу дослідження було формування експериментальної та контрольної груп з близьким рівнем фізичної підготовленості. В основному експерименті брали участь 60 студентів 17–19 років. Педагогічне дослідження проводилося для діагностики рівня розвитку рухових здібностей студентів 1–2 курсів: біг 30 м; човниковий біг 4х9 м; згинання і розгинання рук в упорі лежачи; нахил тулуба вперед з положення сидячи; піднімання тулуба вперед з положення сидячи; піднімання тулуба вперед у сід за одну хвилину; стрибок у довжину з місця; комплекс аеробічних вправ. Контрольні випробування проводилися на початку та наприкінці дослідження. Кожна група працювала за окремою програмою протягом 9-ти місяців. Контрольна група дотримувалася традиційної програми з фізичного виховання в закладах вищої освіти, а експериментальна група – за розробленою нами програмою з використанням комплексів оздоровчої аеробіки. Ця програма включала: вивчення та засвоєння базових елементів хореографії та аеробіки; основи постановки хореографічних композицій аеробіки; вивчення основ різних видів аеробіки; розбір вправ на різні групи м’язів; з’єднання танцювальних елементів в одну аеробічну композицію. Результати дослідження показали, що в освітній процес студентів 1–2 курсів необхідно впроваджувати такі засоби, які сприяють покращенню здоров’я, гармонійному розвитку їхніх рухових здібностей та мотивації до занять фізичними вправами, а саме оздоровчою аеробікою. Експериментальна група, яка використовувала у своїх заняттях вправи оздоровчої аеробіки, покращила показники рівня фізичної підготовленості. А контрольна група, що займалася за звичайною програмою, зрушення в сторону збільшення у фізичному стані майже не виявила. Перспективи подальших досліджень передбачають розроблення комплексів вправ з оздоровчої аеробіки для підвищення майстерності та формування рухового вміння студентів. Проблема оптимізації навчального процесу студентів закладів вищої освіти потребує подальшого аналізу й дослідження. ua
dc.description.abstract The article considers issues related to the influence of health aerobics on the development of motor skills of students. To achieve the goal of the study, the following methods were used in the work: analysis and generalization of program and regulatory documentation; scientific, pedagogical and educational literature; questionnaires; pedagogical observation; pedagogical testing; pedagogical experiment; methods of mathematical statistics. The study was conducted in the period from September 2019 to September 2020 on the basis of the Municipal Institution “Kharkiv Humanitarian and Pedagogical Academy” of the Kharkiv Regional Council. 155 students, aged 17 to 19, took part in the observational experiment. The task of this stage of the study was to form experimental and control groups with a similar level of physical fitness. The main experiment involved 60 students aged 17–19. Pedagogical research was conducted to diagnose the level of development of motor abilities of students of 1–2 courses: running 30 m; shuttle run 4x9 m; flexion and extension of the arms in the supine position; tilt the torso forward from a sitting position; lifting the torso forward from a sitting position; lifting the torso forward into the seat for one minute; long jump from a place; a set of aerobic exercises. Control tests were performed at the beginning and end of the study. Each group worked on a separate program for 9 months. The control group followed the traditional program of physical education in higher education, and the experimental group – according to the program developed by us with the use of health aerobics. This program included: study and mastering the basic elements of choreography and aerobics; basics of staging choreographic compositions of aerobics; study of the basics of different types of aerobics; analysis of exercises for different muscle groups; connection of dance elements into one aerobic composition. The results of the study showed that in the educational process of students of 1–2 courses it is necessary to introduce such tools that contribute to improving health, harmonious development of their motor skills and motivation to exercise, namely health aerobics. The experimental group, which used health aerobics exercises in its classes, improved the level of physical fitness. And the control group, which was engaged in the usual program, almost did not find a shift towards an increase in physical condition. Prospects for further research include the development of sets of exercises in health aerobics to improve skills and the formation of motor skills of students. The problem of optimizing the educational process of students of higher education institutions requires further analysis and research. ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» ua
dc.subject оздоровча аеробіка ua
dc.subject розвиток рухових здібностей ua
dc.subject рівень фізичної підготовленості ua
dc.subject студенти 1–2 курсів ua
dc.subject заклади вищої освіти ua
dc.subject health aerobics ua
dc.subject development of motor abilities ua
dc.subject level of physical fitness ua
dc.subject students of 1–2 courses ua
dc.subject institutions of higher education ua
dc.title Вплив оздоровчої аеробіки на розвиток рухових здібностей студентів закладів вищої освіти ua
dc.title.alternative The influence of health aerobics on the development of motor skills of students of higher education institutions ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics