Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Роль когнітивно-комунікативного підходу в організації навчання англомовного професійного мовлення студентів спеціальності “Образотворче мистецтво”

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Мирковіч, І. Л.
dc.date.accessioned 2021-07-23T10:03:48Z
dc.date.available 2021-07-23T10:03:48Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Мирковіч І. Л. Роль когнітивно-комунікативного підходу в організації навчання англомовного професійного мовлення студентів спеціальності “Образотворче мистецтво” / І. Л. Мирковіч // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 79 (т. 1). – С. 211-216. - DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.79.1.45 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/34583
dc.description.abstract У статті розкрито проблему навчання англомовного професійного мовлення студентів 3 курсів спеціальності “Образотворче мистецтво” з урахуванням когнітивно-комунікативного підходу. Проаналізовано наявні визначення вітчизняних та зарубіжних вчених щодо поняття “когнітивно-комунікативний підхід” у навчальному процесі і встановлено специфіку його викoристання в процесі навчання студентів спеціальності “Образотворче мистецтво”. Щодо застосування когнітивно-комунікативного підходу до навчання студентів спеціальності “Образотворче мистецтво” іноземної мови, то він означає безпосередню комунікативну взаємодію студентів, моделювання ситуацій реального професійного спілкування іноземною мовою, стимулювання мовленнєво-розумової активності тих, хто навчається. У роботі визначено етапи навчання англомовного професійного мовлення та комплекс методичних дій для розвитку вмінь англомовного професійного діалогічного і монологічного мовлення, а саме: аналіз, комбінування і трансформація фахового тексту, генерування власних ідей, аналогізування, планування алгоритмів виконання навчальних дій іноземною мовою. Представлено групи вправ, що запроваджуються на кожному з трьох етапів, а саме: I) на когнітивнозбагачувальному етапі запроваджуються такі вправи, як мовні та трансформаційні, з метою формування фахового лінгвокомунікативного мінімуму студентів, II) на когнітивно-діяльнісному етапі запроваджуються трансформаційні, аналітичні, рецептивно-репродуктивні, умовно-комунікативні вправи з метою розвитку професійних англомовних передмовленнєвих умінь студентів, III) на когнітивно-комунікативному етапі запроваджуються комунікативно-когнітивні вправи з метою розвитку професійних англомовних мовленнєвих умінь студентів. Під час навчання у студентів монологічні і діалогічні мовленнєві вміння формується комплексно й інтегративно. Всі означені методичні дії виконуються в аспекті когнітивно-комунікативного підходу. ua
dc.description.abstract The article is devoted to the problem of teaching English professional communication to fine arts students in the aspect of cognitive and communicative approach. The existing definitions of the term “cognitive and communicative approach” to the educational process given by Ukrainian and foreign scholars have been analyzed and the specifics of its use in the process of teaching students majoring in fine arts the professional сommunication has been determined. As for introducing cognitive and communicative approach to teaching students majoring in fine arts the foreign language, it means students’ direct interaction, modeling the situations of real professional communication in a foreign language, stimulating speech and mental activity of students. The stages of teaching English professional communication to students majoring in fine arts in the aspect of cognitive and communicative approach have been defined. A set of methodological actions for the development of foreign language professional dialogue and monologue communication skills, namely: analysis, combination and transformation of professional texts, generating of own ideas, analogy, planning of algorithms of performance of educational actions in a foreign language, has been introduced into practice. The groups of exercises to be introduced at each stage have been developed. At the I – cognitive and enriching – stage such exercises as: language ones and transformative ones, which have the aim of forming professional linguo-communicative minimum of fine arts students, have been suggested. At the II – cognitive and active – stage such exercises as: transformative, analytical, receptive and reproductive, conditionally communicative with the aim of forming English professional pre-speech skills have been suggested. At the III – cognitive and communicative – stage such exercises as: communicative and cognitive with the aim of forming English professional speech skills have been suggested. During the teaching process the students’ monologue and dialogue skills are formed in a complex unity and integrity. All above-mentioned methodological actions are fulfilled in the aspect of cognitive and communicative approach in a foreign language. ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» ua
dc.subject англомовне професійне мовлення ua
dc.subject когнітивно-комунікативний підхід ua
dc.subject комплекс методичних дій ua
dc.subject образотворче мистецтво ua
dc.subject English professional communication ua
dc.subject cognitive and communicative approach ua
dc.subject a set of methodological actions ua
dc.subject fine arts ua
dc.title Роль когнітивно-комунікативного підходу в організації навчання англомовного професійного мовлення студентів спеціальності “Образотворче мистецтво” ua
dc.title.alternative The role of cognitive and communicative approach in the organization of teaching English professional communication to art students ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics