Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Методологічні проблеми сучасної парадигми технічної освіти в Україні

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Мельниченко, Н. П.
dc.date.accessioned 2021-07-23T09:54:10Z
dc.date.available 2021-07-23T09:54:10Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Мельниченко Н. П. Методологічні проблеми сучасної парадигми технічної освіти в Україні / Н. П. Мельниченко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 79 (т. 1). – С. 202-205. - DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.79.1.43 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/34581
dc.description.abstract Економічна ситуація в Україні та світі загалом вимагає нового підходу до підготовки спеціалістів. На сучасному етапі розвитку метою інженерної діяльності є підвищення ефективності, зокрема продуктивності, будь-яких видів людської діяльності (індустріальної, сільськогосподарської, медичної, наукової і навіть політичної) шляхом її технологізації на вищому рівні. Ефективно працювати в умовах економічної кризи під силу фахівцям, які знають сучасну техніку і технології, володіють креативним мисленням і здатністю до винахідництва. Сучасний інженер – це не тільки гарний спеціаліст, а фахівець, який розуміє економічні, екологічні, соціальні та інші проблеми суспільства. Він має відрізнятися науковою і технічною ерудицією, прагненням до постійного розвитку своїх професійних інтересів, вмінням приймати конструктивні рішення та працювати з людьми. Нині перед вищою школою стоїть завдання побудувати систему освіти таким чином, щоб не тільки підготувати з молодої людини фахівця, але й закласти в нього розуміння необхідності навчатись, самовдосконалюватись протягом усього життя. Сучасна освіта формує особистість у всій її багатовимірності, а не просто дає знання і професію. Тому нагальною проблемою є реформування сучасної освіти. Реформована освіта спроможна звільнити суспільство від консерватизму і тим самим допомогти йому подолати розрив між старим і новим. На сучасному етапі розвитку суспільства важливого значення набуває відповідність змісту освіти вимогам часу, тим змінам, що відбуваються в економічному та культурному житті. В умовах скорочення часу на вивчення дисциплін гостро стоїть задача його ефективного використання. У зв’язку із цим точиться постійна дискусія щодо пошуків шляхів удосконалення освіти. У цьому контексті особливого значення набуває ідея безперервної освіти. Безперервність освіти означає доведення культурно-освітнього рівня особистості до рівня суспільних потреб, що завжди оновлюються. Це також постійне оновлення загальноосвітньої та фахової підготовки, перетворення здобуття освіти на процес, що триває упродовж усього життя. Розуміння проблем методології та парадигми технічної освіти, а також їх аналіз допоможуть вдосконалити навчальний процес та його ефективність. ua
dc.description.abstract The economic situation in Ukraine and in the world as a whole requires a new approach to training today. At the present stage of development, the goal of engineering is to increase efficiency, in particular the productivity of any human activity (industrial, agricultural, medical, scientific and even political) by its technology at a higher level. To work effectively in the conditions of economic crisis force to experts who know modern technics and technologies, possess creative thinking and ability to invention. A modern engineer is not only a good specialist, but a specialist who understands the economic, environmental, social and other problems of society. He must be distinguished by scientific and technical erudition, the desire to constantly develop their professional interests, the ability to make constructive decisions and work with people. Today, higher education faces the task of building an education system in such a way as not only to prepare a young person as a specialist, but also to instill in him an understanding of the need to learn, to improve himself throughout life. Modern education shapes the individual in all its multidimensionality, and not just gives knowledge and profession [8]. Therefore, the urgent problem is to reform modern education. Reformed education can free society from conservatism and thus help it bridge the gap between the old and the new. At the present stage of development of society it is important to meet the content of education to the requirements of the time, the changes that occur in economic and cultural life. In terms of reducing the time to study disciplines, the task of its effective use is acute. In this regard, there is a constant debate about finding ways to improve education. In this context, the idea of continuing education becomes especially important. Continuity of education means bringing the cultural and educational level of the individual to the level of social needs, which are always updated. It is also a constant renewal of general and professional training, the transformation of education into a lifelong process. Understanding the problems of methodology and paradigm of technical education, as well as their analysis will help improve the learning process and its effectiveness. ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» ua
dc.subject освіта ua
dc.subject методологія ua
dc.subject парадигма ua
dc.subject компетентність ua
dc.subject реформа ua
dc.subject концепція ua
dc.subject система ua
dc.subject перспектива ua
dc.subject education ua
dc.subject methodology ua
dc.subject paradigm ua
dc.subject competence ua
dc.subject reform ua
dc.subject concept ua
dc.subject system ua
dc.subject perspective ua
dc.title Методологічні проблеми сучасної парадигми технічної освіти в Україні ua
dc.title.alternative Methodological problems of the modern of technical education in Ukraine ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу