У статті окреслено актуальні проблеми професійної підготовки майбутніх викладачів закладів вищої освіти, що передбачає їхню ґрунтовну теоретичну підготовку, що включає оволодіння інноваційними методами, формами та засобами професійної діяльності. Зазначено, що професійна підготовка магістрів набуває особливого значення в умовах модернізації вітчизняної системи освіти та потребує оновлення змісту, пошуку додаткових методів, форм та засобів навчання. Це зумовлено реформуванням педагогічної науки і практики, зміною вимог до викладачів закладів вищої освіти, закладених в офіційних державних документах. Обґрунтовано, що моделювання є ефективним методом навчання, який реалізується в процесі професійної підготовки майбутніх викладачів ЗВО. Мета цієї підготовки полягає не лише в засвоєнні необхідної інформації, а й у розвитку креативного мислення, здатності продукувати нові знання, вміння самостійно застосовувати їх в умовах сучасного життя. У статті здійснено теоретичний аналіз педагогічної та науково-методичної літератури щодо особливостей моделювання педагогічних ситуацій, проаналізовано сутність моделювання як важливого чинника формування особистості майбутнього викладача. Констатовано, що педагогічні ситуації доцільно застосовувати на лекційних, семінарських та практичних заняттях, під час написання науково-дослідницьких робіт, у самостійній роботі, під час проходження педагогічної практики. Визначено, що дієвими методами розв’язання педагогічних ситуацій є рольові ігри, дискусії з аналізом конкретних ситуацій, які поглиблюють знання з обговорюваної проблеми, активізують творчий потенціал майбутніх магістрів. Зроблено висновок про те, що моделювання є суттєвою передумовою та засобом ефективного виконання професійних обов’язків майбутніми викладачами закладів вищої освіти. Автори пропонують різні види змодельованих педагогічних ситуацій, способи їх формування з урахуванням мети освітнього процесу, обґрунтовують умови результативного моделювання педагогічних ситуацій на етапі магістерської підготовки.
The article presents the current problems of professional training of future lecturers of higher educational institutions. This process provides a significant theoretical training which includes mastering innovative methods, forms and means of the professional activity. It is noted that professional training of masters takes on a particular importance in the context of modernization of the national educational system and needs renovation of the content, search of additional methods, forms and training aids. This is due to the reformation of pedagogical science and practice, changing of the requirements that are laid in the official state documents and which are set for the lecturers of higher educational institutions. The paper substantiates the modeling as an effective teaching method that is realized in the process of professional training of future lecturers of higher educational institutions. The aim of such training is not only to acquire necessary information but also to develop creative thinking, ability to produce knew knowledge and skills that can be used independently within the framework of modern life. Theoretical analysis of the pedagogical, scientific and methodical literature concerning the peculiarities of modeling pedagogical situations is accomplished. The essence of the modeling as an important factor of forming future lecturer’s personality has been analyzed. It has been stated that pedagogical situations are appropriate to apply at lectures, seminars and practicals; when writing scientific researches, in self-study, during teaching practice. It is defined that there are such effective methods of solving pedaogical situations as: role games; discussions with the analysis of specific situations which deepen knowledge on the matter in question, activate creativity of future masters. This brought to the conclusion that the modeling serves as an important premise and means of an efficient performance of professional duties by future lecturers of higher educational institutions. The authors suggest different types of the modeled pedagogical situations, ways of their formation in accordance with the aim of the educational process. There have also been justified conditions of resultative modeling of pedagogical situations at the stage of the master’s training.