Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Стан та перспективи мобільного навчання у закладах загальної середньої освіти

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Усенко, Валентина Анатоліївна
dc.date.accessioned 2021-07-15T07:45:25Z
dc.date.available 2021-07-15T07:45:25Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Усенко В. А.Стан та перспективи мобільного навчання у закладах загальної середньої освіти / В. А. Усенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 2 : Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. - Вип. 22 (29). – С. 173-181. - DOI 10.31392/NPU-nc.series 2.2020.22(29).24 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/34468
dc.description.abstract У статті уточнюється визначення терміну «мобільне навчання» на основі аналізу публікацій вітчизняних та іноземних науковців, з урахуванням технічного вдосконалення мобільних пристроїв, що впливає на розширення можливостей їх застосування в освітній сфері. Поняття мобільного навчання нерозривно пов’язане із засобами його реалізації до яких відносять мобільні телефони, смартфони, персональні цифрові помічники, планшети. Розглядаються основні характеристики, що притаманні процесу мобільного навчання: неперервність, гнучкість, орієнтованість на здобувача освіти, незалежність від місця розташування. Здійснюється порівняння мобільного навчання із іншими сучасними педагогічними технологіями, такими як змішане навчання, дистанційне навчання, навчання із використанням інформаційно-комунікаційних технологій за такими критеріями − засоби комунікації, створення та подання навчального матеріалу, формування вмінь та навичок, здійснення контролю знань, рівень забезпечення неперервності навчального процесу. Визначається місце мобільного навчання в освітньому процесі закладів загальної середньої освіти. Розглядаються загальні переваги мобільного навчання, а саме: неперервний доступ до начального середовища в будь-який час та в будь-якому місці, організація спільної роботи онлайн, позитивний вплив на мотивацію здобувачів освіти. Порівнюються організаційні труднощі (наявність матеріально-технічної бази та сформованість у здобувачів освіти необхідних навичок) з якими можуть зіштовхнутися вчителі закладів загальної середньої освіти та викладачі вищих навчальних закладів, застосовуючи цю технологію на практиці. У статті подано результати опитування щодо стану застосування мобільних технологій навчання в закладах загальної середньої освіти, на основі яких можна зробити висновок, що більшість здобувачів освіти мають можливість застосовувати мобільні технології на уроках та позитивно ставляться до використання мобільних пристроїв під час навчального процесу. ua
dc.description.abstract In the article was clarified the definition of the term "mobile learning" based on the analysis Ukrainian and foreign scientists' publications and was considered the technical improvement of mobile devices, which affects the expansion of their usage in the educational field. The concept of mobile learning is inextricably linked to the means of its implementation, which include mobile phones, smartphones, personal digital assistants, tablets. The basic characteristics that are inherent in the process of mobile learning are considered: continuity, flexibility, orientation on pupils, and freedom in location choice. In this article mobile learning is compared with other modern pedagogical technologies, such as blended learning, distance learning, ICT-based learning by such means of communication, creation and delivery of training material, skills development, knowledge control, level of learning process continuity. The place of mobile learning in the educational process of general secondary education institutions is determined. The general advantages of mobile learning (continuous access to the educational environment anytime and anywhere, organization of online collaboration, positive impact on the pupils' motivation) and organizational difficulties (availability of material and technical background and pupils' skills) are considered. The article presents the results of a survey about usage mobile learning state in general secondary education which present that most pupils have the opportunity to use mobile technology in the classroom and have a positive attitude to the use of mobile devices during the learning process. ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject змішане навчання ua
dc.subject дистанційне навчання ua
dc.subject навчання із використанням ІКТ ua
dc.subject мобільне навчання ua
dc.subject blended learning ua
dc.subject distance learning ua
dc.subject ICT-based learning (e-learning) ua
dc.subject mobile learning (m- learning) ua
dc.title Стан та перспективи мобільного навчання у закладах загальної середньої освіти ua
dc.title.alternative Status and prospects of mobile learning in general secondary education institutions ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу