Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Підготовка майбутніх учителів до формування в учнів початкової школи основ громадянської компетентності засобом медіа

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Васютіна, Тетяна Миколаївна
dc.date.accessioned 2021-07-05T07:32:09Z
dc.date.available 2021-07-05T07:32:09Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Васютіна, Т. М. Підготовка майбутніх учителів до формування в учнів початкової школи основ громадянської компетентності засобом медіа / Т. М. Васютіна // Освітньо-науковий простір : науковий журнал = Educational scientific space : scientific journal / Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова [ гол. ред. д-р пед. наук, проф. Матвієнко О. В.] – Київ : Видавництво Ліра-К, 2021. – Вип. 1. – С. 15-24. - DOI 10.31392/ONP-npu-1.2021.02 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/34353
dc.description.abstract The implementation of the NUS Concept, the State Standard of Primary Education, the Concept of Civic Education Development in Ukraine has led to a number of reforms in both organization of educational system in general and the content, forms, methods and means of teaching its students at all levels in particular. In this regard, the article is devoted to clarifying the essence of civic competence as a key for a NUS graduate, analysis of fundamental works on the research problem in various scientific vectors (V. Andrushchenko, I. Bekh, N. Bibik, etc.), coverage of the state and preparation peculiarities of future teachers for its formation in primary school students at bachelor's and master's educational levels. The most productive means of forming the basics of the researched competence in modern primary school students have been characterized, which are a combination of interactive exercises with different types of media (animated films, social advertising, video clips, photo illustrations, news, etc.). The peculiarities of preparing students for this activity on the example of the subject «Methods of teaching the educational field «Civic and Historical»» through the usage of various exercises from all groups of interactive teaching methods (O. Pometun, O. Komar) (work in small groups; unfinished sentences, brainstorming, role-playing, constant scale of opinions, discussion, etc.) and the work of the Swiss-Ukrainian project «Development of civic competencies in Ukraine – DOCCU» (material from the platform «We live in a democracy»; exercises «The World Cafe», «A Spider Web», «Chinese Chopsticks», «A Driver and A Car», «Four Corners» and others). It has been proved that working in multitasking rhythm, students have mastered the methods and techniques of organizing media work with students through the using of these methods with themselves in class; found out which components of basics of civic competences can be formed in students with the help of a media resource (knowledge and their critical understanding, skills, values, attitudes) and which methods and techniques can be used to achieve maximum efficiency. ua
dc.description.abstract Впровадження Концепції НУШ, Державного стандарту початкової освіти, Концепції розвитку громадянської освіти в Україні зумовили низку реформувань як в організації системи освіти загалом, так і змісті, формах, методах і засобах навчання її здобувачів усіх рівнів зокрема. У цьому зв’язку, матеріал статті присвячено з’ясуванню суті громадянської компетентності як ключової у випускника НУШ, аналізу фундаментальних праць з досліджуваної проблеми у різних наукових векторах (В. Андрущенко, І. Бех, Н. Бібік та ін.), висвітленню стану та особливостей підготовки майбутніх учителів до її формування в учнів початкової школи на бакалаврському та магістерському освітньому рівнях. Охарактеризовано найбільш продуктивні засоби формування основ досліджуваної компетентності в учнів сучасної початкової школи, якими є поєднання інтерактивних вправ з різними видами медіа (анімаційними фільмами, рекламою на соціальну тематику, відеокліпами, фотоілюстраціями, новинами тощо). Висвітлено особливості підготовки студентів до виконання цієї діяльності на прикладі дисципліни «Методика навчання освітньої галузі «Громадянська та історична» через використання різноманітних вправ з усіх груп інтерактивних методів навчання (О. Пометун, О. Комар) (робота в малих групах; незакінчені речення, мозковий штурм; розігрування ситуацій за ролями; «займи позицію», неперервна шкала думок, дискусія та ін.) та доробку Швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU» (матеріал з платформи «Живемо в демократії»; вправи «Світове кафе», «Павутина», «Китайські палички», «Водій і машина», «Чотири кути» та інші). Доведено, що працюючи в режимі багатозадачності, студенти опанували методи і прийоми організації роботи з медіа зі школярами через використання цих методик з ними самими на заняттях; з’ясували, які складові основ громадянської компетентності можна формувати в учнів за допомогою того чи іншого медіаресурсу (знання та їх критичне розуміння, уміння та навички, цінності, ставлення) та які методи та прийоми при цьому застосовувати для досягнення найбільшої ефективності. ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher Видавництво Ліра-К ua
dc.subject essence and structure of civic competence ua
dc.subject media resources ua
dc.subject DOCCU interactive exercises ua
dc.subject суть і структура громадянської компетентності ua
dc.subject медіаресурси ua
dc.subject інтерактивні вправи DOCCU ua
dc.title Підготовка майбутніх учителів до формування в учнів початкової школи основ громадянської компетентності засобом медіа ua
dc.title.alternative Preparation of future teachers for the formation of basics of civic competence in primary school students by media ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу