Однією із важливих сфер, яка зазнала найсуттєвіших змін через епідемію та обумовлені нею карантинні заходи являє собою освіта. Необхідність швидко змінити форми проведення занять стала справжнім випробуванням для викладачів виконавських дисциплін спортивного спрямовування, і спонукала до пошуку та експериментів у застосуванні інформаційних технологій і технічних засобів в освітньому процесі.
Дистанційна форма навчання стала основною в умовах глобального карантину. Тому дана проблема спонукала на розгляд у статті таких питань, як методика підготовки та проведення практичних занять, а також застосування таких інформаційних технологій і технічних засобів, як відеопродукти, мультимедійні презентації, енциклопедії, тренажери та ігри, які застосовуються в освітньому процесі студентів і спонукають до його покращення.
One of the important areas that has undergone significant changes due to the epidemic and the quarantine measures caused by it is education. The need to quickly change the forms of conducting classes has become a real test for teachers of performing disciplines of a sports profile, and prompted them to search and experiment in the use of information technologies and technical means in the educational process. Since sports education in general and the teaching of academic disciplines that form sports skills have their own specific differences, the use of information technologies in this area has caused a number of problems that require separate detailed consideration. Distance learning has become mainstream in the context of global quarantine. Therefore, this problem inspired the consideration in the article of such issues as the methodology for preparing and conducting practical classes, as well as the use of information technologies and technical means such as video products, multimedia presentations, encyclopedias, simulators and games that are used in the educational process of students and will help it. improvement. The use of these technical means and information technologies contributes to the improvement of education in conditions of quarantine restrictions, as well as to the improvement of the perception of information through new technologies, methods and means. With the use of information technologies, students become more clear about the material of the disciplines of a sports profile.