Проаналізовано основні чинники впливу на формування сценічного іміджу майбутнього викладача вокалу в умовах сьогодення. Визначено, що саморегуляція в процесі формування сценічного іміджу майбутнього викладача вокалу передбачає уміння керувати своїм внутрішнім світом, володіти сформованими уміннями швидко реагувати на поведінку оточуючих, приймати правильні рішення у зміненій, нестандартній ситуації, формувати емоційну стабільність; ефективно реалізовувати власний потенціал. Наголошено, що формування іміджу пов’язане з такими важливими психолого-педагогічними чинниками, як: самовиховання й саморегуляція, гармонія візуального образу, візуальна комунікація. Також акцентовано увагу на тому, що візуальна гармонія, будучи вагомим чинником формування іміджу особистості, є первинним принципом мистецтва, єдиним для усіх епох, самих різних художніх стилів і на усіх етапах художнього розвитку. З огляду на це необхідно пам’ятати, що досягненню гармонії візуального образу в процесі створення сценічного іміджу вокаліста сприяє різноманіття прийомів та засобів, що моделюють його структуру, поєднання окремих аспектів надання і сприйняття гнучкої й багатогранної візуальної інформації, чому значною мірою сприяє візуальна комунікація. Сьогодні візуальна комунікація спрямована не на трансляцію смислів, а на діалог, у якому відбувається пошук бажаного. Погляд на візуальну гармонію, як на поступове ускладнення і розширення її смислового змісту з імпліцитним збереженням її попередніх форм, є доцільним у розумінні трансформації візуальності у сучасній культурі. У процесі аналізу значення візуальної комунікації у процесі формування сценічного іміджу майбутнього фахівця підкреслено й виняткове значення одного з найбільших образно насичених жанрів масової комунікації та найбільш актуальних видів художньої комунікації – реклами. Доведено, що на формування позитивного сценічного іміджу безпосередньо мають вплив такі основні засоби, як маркетинг, дизайн, психологія, реклама, PR-фахівці, що формують імідж у свідомості оточуючих, в результаті чого виникає значний соціальний ефект.
The article analyses the main factors influencing the formation of the stage image of the future vocal teacher in modern conditions. It has been defined that a self-regulation in the process of the stage image formation of the future vocal teacher involves the ability to manage their own internal world, to have formed skills to react quickly to the surrounding behavior, to make right decisions in a changed, unusual situation, to form emotional stability, to implement their own potential effectively. It has been emphasized that the formation of the image is connected with such important psychological and pedagogical factors as self-education and self-regulation, a harmony of visual image, a visual communication. The attention is also focused on the fact that the visual harmony, being a significant factor of the individual’s image formation, is the primary principle of the art, the only for all epochs, a variety of artistic styles and on all stages of the artistic development. In this regard it is necessary to remember that a variety of techniques and tools which are modeling its structure, combination of separate aspects of giving and perception of flexible and multifaceted visual information, which is greatly facilitated by visual communication, promotes achieving harmony of the visual image in the process of creating the vocalist’s stage image. These days visual communication is aimed not at the transmission of meanings, but at the dialogue in which the search for the desired is happening. The view on visual harmony as a gradual complication and expansion of its semantic content with the implicit preservation of its previous forms is appropriate in understanding the transformation of visuality in modern culture. In the process of analyzing the meaning of visual communication in the process of the stage image formation of the future vocal specialist the exceptional value of one of the biggest figuratively rich genres of mass communication and the most actual kinds of artistic communication – advertising has been underlined. It has been proved that the formation of a positive stage image is directly influenced by such basic tools as marketing, design, psychology, advertising, PR-specialists that form the image in the minds of others resulting in a significant social effect.