ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Огороднійчук, Зоя Василівна | |
dc.contributor.author | Дубовик, Олена Михайлівна | |
dc.date.accessioned | 2021-03-17T12:55:49Z | |
dc.date.available | 2021-03-17T12:55:49Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | Огороднійчук З. В. Вивчення професійно-особистісних якостей майбутніх спеціальних психологів / З. В. Огороднійчук, О. М. Дубовик // Проблеми сучасної психології : збірник наукових праць / за наук. ред. С. Д. Максименка, Л. А. Онуфрієвої. – Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2015. – Вип. 30. – С. 437-447. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/33388 | |
dc.description.abstract | У статті висвітлюються наукові підходи до вивчення індивідуально-особистісних якостей майбутніх спеціальних психологів. Автори аналізують роботи відомих учених про професійно-особистісні якості спеціаліста, які є одним із важливих факторів професійної придатності. Представлено структурні компоненти професійної діяльності майбутнього психолога, такі як: гностичний компонент, пов’язаний із постійним узагальненням і систематизацією наукових знань, їх розширенням, перетворенням у професійні; проективний компонент передбачає розвиток системи професійної діяльності з урахуванням потреб усебічного й індивідуального підходу до клієнта; конструктивний, пов’язаний з інформаційним забезпеченням процесу професійної діяльності; комунікативний регламентує і регулює стосунки психолога-практика та клієнта; організаційний, пов’язаний зі створенням загального ритму та режиму професійної діяльності; рефлексивний, завданням якого є взаємодія з клієнтом, вміння виділяти ключову проблему та визначати оптимальну стратегію психологічного аналізу внутрішньої картини проблеми клієнта і соціально-перцептивний, який включає відповідну рольову позицію та співпрацю з клієнтом. Представлено змістовний перелік професійно важливих якостей особистості спеціального психолога, на вивчення яких буде спрямоване наше подальше дослідження. Це, в свою чергу, пояснюється необхідністю вдосконалення системи підготовки фахівців у галузі спеціальної психології з метою зміни рівня їх професійної спрямованості. | ua |
dc.description.abstract | The article highlights the scientific approaches to the study of individual and personal qualities of future special psychologists. The authors analyze the works of famous scientists about professional and personal qualities of the expert, which are an important factor in professional life. Most researchers have the only consensus about the qualities that should have special psychologists. There are such components of structural professional activity of future psychologist such as gnostic, constructive, communicative, organizational, reflexive, and socially perceptive. Gnostic component is connected with a permanent generalization and systematization of scientific knowledge, the knowledge’s expansion in professional conversion. Projective component involves development of professional activities area to meet the needs of a comprehensive and individual approach to the client. Constructive component is associated with information support of professional activity. Communicative component regulates relations between practice psychologist and client. Organizing component is associated with the creation of common rhythm and mode of professional activity. Tasks of the reflexive component are the relationship with the customer, the ability to highlight key issue and determine the optimal strategy of psychological analysis of inner world of the client’s problems and social-perceptive role that includes the appropriate position and cooperation with the client. We will focus our future work on the study of professionally important personal characteristics of the future psychologist. As a result, it is necessary to improve training system for special psychologists to change the level of their professional orientation. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | Аксіома | ua |
dc.subject | професійні якості | ua |
dc.subject | спеціальний психолог | ua |
dc.subject | компоненти | ua |
dc.subject | проективний | ua |
dc.subject | конструктивний | ua |
dc.subject | комунікативний | ua |
dc.subject | організаторський | ua |
dc.subject | рефлексивний і соціально-перцептивний | ua |
dc.subject | гностичний | ua |
dc.subject | professional quality | ua |
dc.subject | special psychologist | ua |
dc.subject | components | ua |
dc.subject | gnostic | ua |
dc.subject | constructive | ua |
dc.subject | communicative | ua |
dc.subject | organizing | ua |
dc.subject | reflexive | ua |
dc.subject | socially perceptive | ua |
dc.subject.classification | 376.091.12:159.-051 | ua |
dc.title | Вивчення професійно-особистісних якостей майбутніх спеціальних психологів | ua |
dc.title.alternative | Study on professional and personal qualities of future special psychologists | ua |
dc.type | Article | ua |