Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Безпечне та здорове освітнє середовище нової української школи

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Муляр, Н. М.
dc.date.accessioned 2021-03-04T13:29:36Z
dc.date.available 2021-03-04T13:29:36Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Муляр Н. М. Безпечне та здорове освітнє середовище нової української школи / Н. М. Муляр // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2020. – Вип. 77. – С. 151-154. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2020.77.33 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/33337
dc.description.abstract У статті окреслено проблеми сучасності щодо стану фізичного, психоемоційного та соціального здоров’я молодого покоління. З’ясовано причини погіршення здоров’я дітей молодшого шкільного віку: неконтрольоване дорослими користування Інтернет-ресурсами, малоактивний спосіб життя, низька культура харчування, відсутність режиму дня, системного підходу щодо формування здорового способу життя тощо. Висвітлено положення Національної стратегії розбудови безпечного і здорового освітнього середовища в новій українській школі, що ґрунтується на таких принципах: пріоритетність прав і свобод дитини; навчання та виховання дітей без дискримінації; відповідальна взаємодія усіх учасників освітнього процесу, органів місцевого самоврядування, громадських об’єднань; стимулювання в особистості відповідального ставлення до власного здоров’я та ведення здорового способу життя повсякденно. Визначено особливості організації безпечного та здорового освітнього середовища в Новій українській школі. Розкрито п’ять етапів організації безпечного та здорового освітнього середовища: аналіз інфраструктури, моніторинг фізичного, психічного та соціального здоров’я учнів, раціональна організація навчального процесу, зміцнення психоемоційного стану учнів із застосуванням здоров’язбережувальних технологій (ритмічні вправи, ігрова діяльність та фізкультхвилинки на уроках). Встановлено, що є потреба виробити нові підходи до адаптації, навчання, виховання та соціалізації учнів початкової школи в освітньому середовищі. Пріоритетним стає питання формування здорової особистості, здатної до повсякденної, продуктивної соціальної діяльності. Обґрунтовано актуальність просвітницької роботи серед батьків щодо підвищення їхньої педагогічної та валеологічної культури. Запропоновано систему організації тісної співпраці школи та сім’ї. Наведено актуальні питання для обговорення. ua
dc.description.abstract The article outlines the modern problems of the state of physical, psycho-emotional and social health of young generation. It is found out the reasons for the worsening of the health of primary schoolchildren. They are: the use of Internet resources by children without any control of adults, inactive lifestyle, malnutrition, lack of daily routine, lack of systematic approach to the formation of a healthy lifestyle, etc. The principles of the National Strategy of Building a Safe and Healthy Educational Environment in New Ukrainian School are elucidated. It is based on the following principles: priority of the rights and freedoms of the child; education and upbringing of children without discrimination; responsible interaction of all participants of the educational process, local governments, public associations; encouragement of the personality’s responsible attitude to his/her own health and leading a healthy lifestyle on a daily basis. The peculiarities of the organization of safe and healthy educational environment in New Ukrainian school are determined. The article reveals five stages of the organization of a safe and healthy educational environment. They are: the analysis of infrastructure, monitoring of physical, mental and social health of students, rational organization of the educational process, strengthening the psycho-emotional state of students with the use of health-care technologies (rhythmic exercises, playing activities and short sports breaks at the lessons). It is determined that there is a need to develop new approaches to adaptation, education and socialization of primary schoolchildren in the educational environment. The problem of the formation of a healthy personality capable of daily, productive social activities becomes a major one. The topicality of educational work among parents to improve their pedagogical and valeological culture is substantiated. The system of the organization of close interaction between school and family is offered. Some vital questions for discussion are given: «A healthy nation is a rich country», «Let’s overcome bullying together», «Social factors of health», «Diseases of the modern world… and how to deal with them», «Let’s overcome our bad habits», «Taking care of our own health is taking care of the health of others», «Offenses among children», «Legal responsibility of parents for the upbringing of children», etc. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» ua
dc.subject здоров’я ua
dc.subject освітнє середовище ua
dc.subject безпечне середовище ua
dc.subject здорове середовище ua
dc.subject Нова українська школа ua
dc.subject здоров’язбережувальна компетентність ua
dc.subject health ua
dc.subject educational environment ua
dc.subject safe environment ua
dc.subject healthy environment ua
dc.subject New Ukrainian school ua
dc.subject health-care competence ua
dc.subject.classification 37.014.3 ua
dc.title Безпечне та здорове освітнє середовище нової української школи ua
dc.title.alternative Safe and healthy educational environment of new Ukrainian school ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics