Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Kalytiuk, Liliia Petrivna
dc.contributor.author Калитюк, Лілія Петрівна
dc.date.accessioned 2021-02-09T10:24:43Z
dc.date.available 2021-02-09T10:24:43Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Kalytiuk, L. P. Information structure of comparisons of inequality in old english riddles / Lilia P. Kalytiuk // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 9 : Сучасні тенденції розвитку мов : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2020. - Вип. 20. - С. 64-74. - DOI: https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series9.2020.20.05 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/33171
dc.description.abstract This investigation focuses on information packaging in comparative structures of inequality in Old English riddles in The Exeter Book dating back to the 10th century. It is maintained that comparisons do not act as an economical way to introduce new information to the recipient, on the contrary the said structures serve the purpose of misleading, misdirecting, obscuring the riddllee and in doing so the riddler builds blocks which hinder the identification of the riddling entity. The latter though inanimate can take voices, selfpresenting through semantically diffuse personal deixis (known as prosopopoeia). Also the main canonical principle of information structure ‘old comes before new’ is violated in the said polipredicative sentences. The information packaging of comparisons of inequality in Old English riddles takes the form: ‘unknown to the recipient + new but known from the previous experience’. The riddler wraps the information so that it involves the recipient’s exophoric context, often culturally bound. Old Norse and Gothic comparisons are contrasted in order to shape the specificity of the Old English comparisons of inequality in riddling practice. ua
dc.description.abstract Дослідження спрямоване на вивчення іформаційного наповнення компаративних структур нерівності у загадках давньоанглійської мови The Exeter Book Х ст. Установлено, що порівняння не виступають як економний спосіб представлення нової інформації. Навпаки, вказані структури є засобом для переобтяження, заплутування та спантеличення реципієнта з метою блокування легких шляхів відгадування загадки. Суб’єкт загадки, хоч інколи й неістота, самоідентифікується через розмиті семантично дифузні особові дейктики (прозопопея). З’ясовано, що канонічний принцип інформаційної структури («старе передує новому») порушується в порівняннях давньоанглійських загадок, оскільки старе, відоме у загадках, виступає невідомим. Інформаційне наповнення порівнянь нерівності у названих загадках набуває такої форми: «невідоме реципієнту + нове, але відоме з попереднього досвіду». Інформація представлена у такий спосіб, щоб задіяти екзофоричний (часто з культурною складовою) контекст відгадувальника. Для виявлення специфічних рис давньоанглійських компаративів нерівності у статті подекуди містяться звернення до відповідних структур готської та давньопівнічної мов. ua
dc.language.iso en ua
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject comparisons of inequality ua
dc.subject information packaging ua
dc.subject іnformation structure ua
dc.subject Old English riddles ua
dc.subject prosopopoeia ua
dc.subject давньоанглійські загадки ua
dc.subject інформаційне наповнення ua
dc.subject інформаційна структура ua
dc.subject компаративи нерівності ua
dc.subject прозопопея ua
dc.subject.classification 81’01 ua
dc.title Information structure of comparisons of inequality in old english riddles ua
dc.title.alternative Інформаційна структура порівнянь нерівності в загадках давньоанглійської мови ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу