У статті надано результати визначення стану кардіореспіраторної системи та рівня фізичної підготовленості студентів 1 курсу Житлово-комунального коледжу.
В результаті проведених досліджень у студентів визначено «нижче за середній» рівень функціонування кардіореспіраторної системи. У статевому аспекті показники стану кардіореспіраторної системи юнаків, в основному, вищі, ніж дівчат. Виняток складають результати вимірювання систолічного артеріального тиску, де спостерігається протилежна тенденція - показники дівчат вищі за результати юнаків. При цьому, зазначені відмінності вірогідні лише в показниках стану дихальної системи (p<0,05; 0,001). В показниках діяльності серцево-судинної системи розрізнення не достовірні (p>0,05).
Дані проведених досліджень свідчать про «середній» рівень фізичної підготовленості у юнаків, який в середньому дорівнює оцінці «добре» та «достатній» рівень у дівчат, який в середньому дорівнює оцінці «задовільно». У статевому аспекті показники фізичної підготовленості юнаків достовірно вищі, ніж у дівчат (p<0,001). Виняток складають показники розвитку гнучкості, де результати дівчат вищі, ніж юнаків, але не достовірно (р>0,05).
Таким чином, результати дослідження свідчать про доцільність впровадження в процес фізичного виховання студентів 1 курсів закладів вищої освіти І-ІІ рівня акредитації спеціальних фізичних вправ, спрямованих на підвищення функціонального стану кардіореспіраторної системи та розвиток основних фізичних якостей.У статті надано результати визначення стану кардіореспіраторної системи та рівня фізичної підготовленості студентів 1 курсу Житлово-комунального коледжу.
В результаті проведених досліджень у студентів визначено «нижче за середній» рівень функціонування кардіореспіраторної системи. У статевому аспекті показники стану кардіореспіраторної системи юнаків, в основному, вищі, ніж дівчат. Виняток складають результати вимірювання систолічного артеріального тиску, де спостерігається протилежна тенденція - показники дівчат вищі за результати юнаків. При цьому, зазначені відмінності вірогідні лише в показниках стану дихальної системи (p<0,05; 0,001). В показниках діяльності серцево-судинної системи розрізнення не достовірні (p>0,05).
Дані проведених досліджень свідчать про «середній» рівень фізичної підготовленості у юнаків, який в середньому дорівнює оцінці «добре» та «достатній» рівень у дівчат, який в середньому дорівнює оцінці «задовільно». У статевому аспекті показники фізичної підготовленості юнаків достовірно вищі, ніж у дівчат (p<0,001). Виняток складають показники розвитку гнучкості, де результати дівчат вищі, ніж юнаків, але не достовірно (р>0,05).
Таким чином, результати дослідження свідчать про доцільність впровадження в процес фізичного виховання студентів 1 курсів закладів вищої освіти І-ІІ рівня акредитації спеціальних фізичних вправ, спрямованих на підвищення функціонального стану кардіореспіраторної системи та розвиток основних фізичних якостей.
В статье представлены результаты исследования состояния кардиореспираторной системы и уровня физической подготовленности студентов 1 курса Жилищно-коммунального колледжа.
В результате проведенных исследований у студентов определено «ниже среднего» уровень функционирования кардиореспираторной системы. В половом аспекте показатели состояния кардиореспираторной системы юношей, в основном, выше, чем девушек. Исключение составляют результаты измерения систолического артериального давления, где наблюдается противоположная тенденция - показатели девушек выше результатов юношей. При этом указанные различия достоверны лишь в показателях состояния дыхательной системы (p<0,05; 0,001). В показателях деятельности сердечно-сосудистой системы различия не достоверны (p> 0,05).
Данные проведенных исследований свидетельствуют о «среднем» уровне физической подготовленности у юношей, который в среднем равен оценке - «хорошо» и «достаточный» уровень у девушек, который в среднем равен оценке «удовлетворительно». В половом аспекте показатели физической подготовленности юношей достоверно выше, чем у девушек (p<0,001). Исключение составляют показатели развития гибкости, где результаты девушек выше, чем юношей, однако не достоверно (р>0,05).
Таким образом, результаты проведенных исследований свидетельствуют о целесообразности внедрения в процесс физического воспитания студентов 1 курсов высших учебных заведений I-II уровня аккредитации специальных физических упражнений, направленных на повышение функционального состояния кардиореспираторной системы и развитие основных физических качеств.
The article provides the results of determining the state of the cardiorespiratory system and the level of physical fitness of the 1st year students of The Housing and Communal College.
As a result of the conducted research, “below the average” level of functioning the cardiorespiratory system was defined at students. So, measures of the functional state of the respiratory system (Skibinski index) when compared with the assessment scale are equal to the score - 2 points, which corresponds to “below the average” level. Measures of the state of the cardiovascular system regulation (Robinson index) when compared with the scoring scale at students of both study groups are equal to the score - 3 points, which corresponds to the “average” level.
The state of the cardiorespiratory system of boys is mainly higher than girls’ one in the sexual aspect. The exception is the results of measuring systolic blood pressure, where there is an opposite trend - the indicators of girls are higher than the results of boys. At the same time, the noted differences are valid only in indicators of the state of the respiratory system (p<0,05; 0,001). The distinctions are unreliable (p>0,05) in indicators of the cardiovascular system.
The data of the conducted research indicates the “average” level of physical fitness at boys, which on average equals the “good” and “sufficient” levels at girls, which on average equals the score “satisfactory”. So, the boys have indicators for the development of all physical qualities that meet the assessment “good”. Speed, high-speed and power qualities and endurance meet the assessment “satisfactory”, strength and agility - the assessment “good” at girls.
The physical fitness of boys is significantly higher than girls’ one in the sexual aspect (p< 0,001). The exception is the development of flexibility, where the results of girls are higher than boys’ ones, but unreliably (p>0,05).
Thus, the results of the research indicate the feasibility of introducing the special physical exercises aimed at improving the functional state of the cardiorespiratory system and developing basic physical qualities into the physical education process of the 1st year students of institutions of higher education of the I-II level of accreditation.