Стаття присвячена питанням професійної підготовки вчителів фізичної культури в Австрії з 1946 ріку (закінчення Другої світової війни) до 1970 року (зміна законодавчих та нормативних актів). Мета роботи полягає у вивчення австрійського досвіду підготовки вчителів фізичної культури на різних історичних етапах. Для досягнення мети використано сукупність загальнонаукових та педагогічних методів дослідження: пошуково-бібліографічний, історико-генетичний, інтерпретаторсько-аналітичний, систематизація, узагальнення, аналіз, синтез. Результати проведених наукових розвідок засвідчили, що в перші повоєнні десятиліття в Австрії відбувалася денацифікацію навчальних планів підготовки вчителів фізичного виховання, поступове знищення ідеологічних нашарувань, зниження політизації освітніх процесів, переорієнтація на прогресивні ідеї та традиції професійної освіти донацистського періоду. Цей етап розбудови системи професійної освіти вчительських кадрів характеризується численними спробами удосконалення навчального плану підготовки шляхом збалансування теорії і практики, нормативної і варіативної складової, різних циклів підготовки. Простежується якісне оновлення теорії і практики шкільної фізкультурної освіти, модернізація освітнього процесу в інститутах фізичного виховання при Віденському, Ґрацькому, Інсбрукському та Зальцбурзькому університетах відповідно до актуальних тенденцій у науці, техніці, освіті й інших сферах суспільного життя.
The article is devoted to the issues of professional training of physical education teachers in Austria since 1946 (the end of Second World War) till 1970 (changes of laws and regulations). The is to study the Austrian experience of training physical education aim of the paper teachers at different historical stages. To achieve the goal, a set of general scientific and pedagogical research methods have been used: bibliographic search, historical-genetic, interpretive-analytical ones, systematization, generalization, analysis, synthesis. The results of scientific research showed that during the first postwar decades in Austria there was a denazification of curricula for physical education / sports teachers, the gradual destruction of ideological strata, reducing the politicization of educational processes, reorientation to progressive ideas and traditions of pre-Nazi professional education. This stage of development of teachers professional education is characterized by numerous attempts to improve the curriculum by balancing theory and practice, normative and variable components, different cycles of training. There is a qualitative update of the theory and practice of school physical education, modernization of the educational process in the institutes of physical education at the Universities of Vienna, Graz, Innsbruck and Salzburg in accordance with current trends in science, technology, education and other spheres of public life.