Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Інтегративний підхід у формуванні педагогічної компетентності науково-педагогічних працівників фізичного виховання аграрного університету

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Петренко, Н.
dc.date.accessioned 2021-01-29T13:57:36Z
dc.date.available 2021-01-29T13:57:36Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Петренко Н. Інтегративний підхід у формуванні педагогічної компетентності науково-педагогічних працівників фізичного виховання аграрного університету / Н. Петренко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. - Вип. 8 (128). - С. 151-155. - DOI 10.31392/NPU-nc.series 15.2020.8(128).32. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/33069
dc.description.abstract У статті аналізується поняття педагогічної компетентності науково-педагогічних працівників фізичного виховання. Розкрито сутність та специфіку розвитку педагогічної компетентності науково-педагогічного працівника фізичного виховання; зазначено, що розвиток педагогічної компетентності в системі методичної роботи має поєднуватися з самоосвітою та самовдосконаленням. Формування особистості майбутнього фахівця залежить від науково-педагогічного працівника, його педагогічної компетентності. Встановлено, що незалежно від профілю навчального закладу розвиток педагогічної компетентності науково- педагогічного працівника є показником готовності науково-педагогічного працівника до здійснення ним педагогічної діяльності, проявом найвищої форми педагогічної компетентності. Науково-педагогічні працівники фізичного виховання аграрного університету вирішують надзвичайно важливі завдання щодо прилучення молоді до здорового способу життя, формування готовності у майбутніх фахівців-аграріїв до професійної діяльності на засадах ціннісного ставлення до здоров‟я населення України. ua
dc.description.abstract The article analyzes the concept of pedagogical competence of teachers of physical education. The essence and specificity of development of pedagogical competence of the teacher of physical education is revealed; it is noted that the development of pedagogical competence in the system of methodical work should be combined with self-education and self- improvement. The formation of the personality of the future specialist depends on the teacher„s pedagogical competence. In modern conditions the development of the society, the quality of the training of future specialists in higher educational institutions is largely determined by the level of pedagogic competence of faculty, its ability to increase the efficiency of educational activities. Thus, the urgent problem of today is not only to improve the substantive competence of the teacher of the high school and the formation of his pedagogical competence. The objective of the article is to reveal the basic aspects of scientific research in the field of education regarding the definition of pedagogical competence of the teacher of physical education. Therefore, urgent problem today is not only improving the competence of the subject high school teacher, but also the formation of his pedagogical competence. Willingness for future specialists in physical education and sport to the use of innovative, future professional activity, and learning. Theoretical analysis showed that the separation of the core competencies depends on the values of a particular society, what makes a person successful socially, economically and personally, not only in school, but under the influence of family, friends, work, politics, religion, culture and so on. It is established that regardless of the profile of the educational institution the development of pedagogical competence of the teacher is an indicator of the readiness of the teacher to carry out teaching activities, a display of the highest form of pedagogical competence. Teachers of physical education of agrarian university solve the most important tasks on involvement of youth to healthy lifestyle, formation of readiness of future specialists-agrarians to professional activity on the basis of value attitude to health of population of Ukraine. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject аграрний університет ua
dc.subject методична робота ua
dc.subject педагогічна компетентність ua
dc.subject педагогічна компетентність науково-педагогічного працівника фізичного виховання ua
dc.subject неперервна освіта ua
dc.subject професійна підготовка ua
dc.subject фізичне виховання ua
dc.subject pedagogical competence ua
dc.subject physical education ua
dc.subject pedagogical competence of the teacher of physical education ua
dc.subject continuous education ua
dc.subject professional training ua
dc.subject methodical work ua
dc.subject agrarian university ua
dc.subject.classification 37.0:37.013(477) ua
dc.title Інтегративний підхід у формуванні педагогічної компетентності науково-педагогічних працівників фізичного виховання аграрного університету ua
dc.title.alternative Integrative approach for the formation of pedagogical competence of teachers of physical education at agrarian university ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу