Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Філософія для дітей: що є креативність і як це «думати поза коробкою»?

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Адаменко, Надія Богданівна
dc.date.accessioned 2021-01-26T09:05:24Z
dc.date.available 2021-01-26T09:05:24Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Адаменко Н. Б. Філософія для дітей : що є креативність і як це «думати поза коробкою»? / Н. Б. Адаменко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 7 : Релігієзнавство. Культурологія. Філософія : [зб. наук. праць]. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. – Вип. 42 (55). – С. 181-191. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/32973
dc.description.abstract До тепер залишається доволі контраверсійним питання визначення креативності, а між вченими продовжуються дискусії про вродженість або набутість цієї риси мислення людини. Незважаючи на таку обставину, керівники сучасних компаній, як державної, так і приватної форм власності у різних сферах професійної діяльності все частіше заявляють про крайню необхідність розвитку креативного мислення у своїх працівників. При чому таку потребу пов’язують як з ймовірним наступним розвитком галузей знань, промисловості, бізнесу, так і з користю для конкретного працівника, а відтак і робочого колективу в цілому. Зокрема, психологи відзначають, що участь у корпоративних тренінгах з креативного мислення дозволяє їхнім учасникам знизити свій рівень стресу, цим розширюючи свої можливості більш усвідомлено керувати життям, наповнювати його позитивними емоціями, роздумами, подіями. Таким чином, все більш актуальним креативне мислення постає у розумінні особистісного зростання та професійної спрямованості. Заклики «Думайте нестандартно!», «Будьте креативними», або часто у буквальній формі метафори «Вийдіть за межі коробки» (англ. Thinking outside the box) традиційно стають обов’язковими вимогами як у сучасній навчальній і мотиваційний літературі, так і в різних типах дискурсів. У цій статті автор здійснює аналіз висловлювання «нестандартне мислення» в контексті різних трактувань креативності вченими і філософами. Мислити по-іншому зсередини коробки, вийти з неї зовсім або з тим, щоб створити нову, проникнути до її нижньої частини – це тільки деякі відмінні значення того, що значить «думати інакше». Завдання осмислення таких висловлювань автор здійснює здебільшого в контексті освіти, адже активація і розкриття креативності передусім у дітей проголошується запорукою кращого майбутнього. ua
dc.description.abstract Until now, the question of defining creativity remains quite controversial, and scientists continue the discussions about the innateness or acquisition of this trait of human thinking. Despite this circumstance, the leaders of modern companies, both public and private, in various areas of professional activity are increasingly declaring the urgent need to develop creative thinking in their employees. Moreover, this need is associated with the probable further development of knowledge, industry, business, and with the benefit for the individual employee, and hence the workforce as a whole. In particular, psychologists note that participation in corporate trainings on creative thinking allows their participants to reduce their stress level, thereby expanding their ability to more consciously manage life, fill it with positive emotions, thoughts, events. Thus, more and more relevant creative thinking appears in the understanding of personal growth and professional orientation. The appeals "Think outside the box!" and "Be creative" have traditionally become mandatory requirements in both modern educational and motivational literature, as well as in various types of discourses. In this article, the author analyzes the expression "Think outside the box" in the context of different interpretations of creativity by scientists and philosophers. To think differently from within the box, to get out of it altogether, or to create a new one, to get to the bottom of it, are just some of the distinctive meanings of what it means to "think differently." The author carries out the task of comprehending such statements mostly in the context of education, because the activation and disclosure of creativity, especially in children, is proclaimed the key to a better future. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject креативне мислення ua
dc.subject креативність ua
dc.subject мислення поза коробкою ua
dc.subject нестандартне мислення ua
dc.subject філософія для дітей ua
dc.subject creative thinking ua
dc.subject creativity ua
dc.subject lateral thinking ua
dc.subject philosophy for children ua
dc.subject thinking outside the box ua
dc.subject.classification 379.8: 159.955 ua
dc.title Філософія для дітей: що є креативність і як це «думати поза коробкою»? ua
dc.title.alternative Philosophy for children: what is creativity and how to "think outside the box"? ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу