ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Омельчук, О. В. | |
dc.contributor.author | Левицька, Л. М. | |
dc.date.accessioned | 2021-01-20T11:18:00Z | |
dc.date.available | 2021-01-20T11:18:00Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Омельчук, О. В. Діджиталізація суспільства і ґаджет-залежність сучасної молоді – покоління Digital Natives / О. В. Омельчук, Л. М. Левицька // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. - Вип. 3К (123). - С. 296-300. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/32896 | |
dc.description.abstract | Статтю присвячено питанням впливу на здоров'я сучасної молоді діджиталізації суспільства, використання інформаційно-комунікаційних технологій, пристроїв і виникнення ґаджет-залежності у покоління Digital Natives. | ua |
dc.description.abstract | Статья посвящена вопросам влияния на здоровье современной молодежи диджитализации общества, использования информационно-коммуникационных технологий, устройств и возникновение гаджет-зависимости в поколении Digital Natives. | ua |
dc.description.abstract | The article is devoted to the issues of the digitalization of society, the use of information and communication and digital electronic technologies, devices and the emergence of gadget addiction in the Digital Natives generation on the health of the modern youth. Digital transformation is an inevitable process taking place all over the world. High-tech achievements are being introduced into our life non-stop. With the development of technology, there are more and more devices, the so-called "gadgets", without which modern students and youth cannot imagine their lives as they expand communication, spatial and temporal boundaries, open new opportunities for communication, education, work, leisure and creative self-realization of a person. Education is guided by active, developing technologies that form the ability of young people to learn, operate and manage information, make quick decisions, adapt to the needs of the labor market (form basic life competencies). Most often, gadgets are used for information retrieval, programming, literature reading, potentially for educational and leisure activities (communication, videos, music, games). The most commonly used to find information is a laptop, a combination of a laptop and a mobile phone, or a combination of a laptop, tablet and mobile phone, that is, portable gadgets. Despite the benefits and many benefits of gadgets, using them is fraught with potential risks, with the potential negative, sometimes even damaging, effects of the Internet. It is not accidental interest of domestic and foreign scientists to study the risks of the Internet space and their possible and real impact on the mental and physical health of young people. After working with the gadgets, almost all users notice fatigue, excitement, complaints from the musculoskeletal system - fatigue and back pain; fatigue and tension in the hands; impaired vision. All of the above makes one think about non-observance of hygienic recommendations when organizing the workplace of students when working with a computer and a laptop. Therefore, today we need to look for the most effective forms of healthy lifestyle settings for the Digital Natives generation using gadgets and support this at the state level. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | НПУ імені М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | діджиталізація | ua |
dc.subject | Digital Natives | ua |
dc.subject | інформаційно-комунікаційні технології | ua |
dc.subject | ґаджет-залежність | ua |
dc.subject | здоров'я | ua |
dc.subject | диджитализация | ua |
dc.subject | информационно-коммуникационные технологии | ua |
dc.subject | гаджет-зависимость | ua |
dc.subject | здоровье | ua |
dc.subject | digitalization | ua |
dc.subject | information and communication technologies | ua |
dc.subject | gadget addiction | ua |
dc.subject | health | ua |
dc.title | Діджиталізація суспільства і ґаджет-залежність сучасної молоді – покоління Digital Natives | ua |
dc.title.alternative | Диджитализация общества и гаджет-зависимость современного молодого поколения Digital Natives | ua |
dc.title.alternative | Digitalization of society and gadget addiction of the modern young generation of Digital Natives | ua |
dc.type | Article | ua |