Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Принципи вибору та використання освітніх технологій викладачем закладу вищої освіти

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Заячківська, Надія Михайлівна
dc.contributor.author Лещак, Теодор Володимирович
dc.date.accessioned 2021-01-16T13:56:59Z
dc.date.available 2021-01-16T13:56:59Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Заячківська Н. М. Принципи вибору та використання освітніх технологій викладачем закладу вищої освіти / Н. М. Заячківська, Т. В. Лещак // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2020. – Вип. 76. – С. 72-76. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2020.76.15 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/32821
dc.description.abstract Технологізація педагогічної діяльності передбачає не лише масштабне використання інформаційно-комунікаційних технологій, але й поглиблення дидактичних теорій, які стосуються педагогічних можливостей використання технологічного підходу в освіті, зокрема вищій. Мета дослідження – обґрунтування принципів вибору та використання освітніх технологій викладачем закладу вищої освіти. Методи дослідження – аналіз стану практики, вивчення літератури, порівняння, узагальнення наукових джерел із проблеми технологізації освіти. Пошук інформації здійснювався в бібліотеках, електронних базах даних, на українських і закордонних вебсайтах тощо. Виявлено, що провідним чинником ефективного використання освітніх технологій є діяльність викладача закладу вищої освіти, зокрема розроблення власної бази науково-методичного забезпечення. Структура освітньої технології передбачає наявність двох взаємопов՚язаних складових частин: знаннєвої та діяльнісної. Особливістю будь-якої освітньої технології є чітко визначена мета в контексті загальної цілі навчання, педагогічні умови її реалізації та шляхи досягнення вказаної мети. Для забезпечення успішного використання технологічного підходу викладач повинен інтегрувати освітні технології чи окремі їхні компоненти один з одним. На практичному рівні такі процедури визначаються часто формально або ж на основі інтуїції чи власного педагогічного досвіду викладача. Водночас для успішного використання освітніх технологій, їх правильного вибору та поєднання викладач повинен знати хоча б загальні теоретичні основи освітніх технологій та їх класифікації. У дидактичних теоріях вибір механізми освітніх технологій для конкретних цілей чи конкретних занять відбувається через виділення структурних елементів технології та їхніх внутрішніх зв’язків. Пріоритетним у виборі освітньої технології чи її елементів є спроможність максимально задовольнити очікувані результати та цілі освіти. Використання освітніх технологій на основі можливостей сучасної комп’ютерної техніки забезпечує розвиток творчих можливостей студентів, однак цей процес за низкою показників визначається досвідом викладача щодо вибору, поєднання та правильного використання відповідних освітніх технологій. Сформульовано такі принципи вибору та використання освітніх технологій викладачем закладу вищої освіти: цілеспрямованості вибору та використання освітніх технологій; професiйної спрямованості вибору та використання освітніх технологій залежно від профілю закладу освіти; неперервності вибору та використання освітніх технологій; системності й доступності вибору та використання освітніх технологій у професійній підготовці студентів. ua
dc.description.abstract The technologization of pedagogical activity involves not only the large-scale application of information and communication technologies but also the amplification of didactic theories concerning the pedagogical possibilities of using the technological approach in education, in particular higher one. The aim of the research is the substantiation of the principles of choice and application of educational technologies by a teacher of the establishment of higher education. Research methods are the following ones: analysis of the state of practice, the study of the literature, comparison, generalization of scientific sources on the issue of the technologicalization of education. One has searched the information in libraries, electronic databases, Ukrainian and foreign websites, and others. One has revealed that the leading factor in the efficacious application of educational technologies is the activity of a teacher of the establishment of higher education, in particular, the development of her/his base of scientific and methodological support. The structure of educational technology requires the existence of two interrelated components: knowledge and activity. The peculiarity of any educational technology is a clearly defined aim in the context of the overall goal of learning, pedagogical conditions for its implementation, and ways to achieve this aim. The teacher should integrate educational technologies or their components to ensure the prosperous technological approach application. Concerning practical aspects, one often defines such procedures formally or using intuition or the teacher’s pedagogical experience. At the same time, the teacher should know at least the general theoretical fundamentals of educational technologies and their classification for the successful application of educational technologies, their proper choice, and combination. In didactic theories, the mechanisms of choice of educational technologies for specific purposes or certain classes are due to the choice of structural elements of technology and their internal connections. The ability to meet the expected results and goals of education to a maximum extent is the priority in the choice of educational technology or its elements. The application of educational technologies based on the capabilities of modern computer technology provides the development of students’ creative abilities, but one determines this process considering several indicators of the teacher’s experience in the choice, combination, and proper application of appropriate educational technologies. One has formulated the following principles of choice and application of educational technologies by the teacher of the establishment of higher education: purposefulness of choice and application of educational technologies; professional orientation of choice and application of educational technologies depending on the orientation of the educational establishment; continuity of choice and application of educational technologies; systematization and accessibility of choice and application of educational technologies in the professional students’ training. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject принцип ua
dc.subject освітні технології ua
dc.subject вибір технології ua
dc.subject використання освітніх технологій ua
dc.subject викладач ua
dc.subject заклад вищої освіти ua
dc.subject неперервність ua
dc.subject технологізація ua
dc.subject principle ua
dc.subject educational technologies ua
dc.subject choice of technology ua
dc.subject establishment of higher education ua
dc.subject continuity ua
dc.subject professional orientation ua
dc.subject technologisation ua
dc.subject.classification 378.011.3-051-027.561:004’20’ ua
dc.title Принципи вибору та використання освітніх технологій викладачем закладу вищої освіти ua
dc.title.alternative Principles of choice and application of educational technologies by the teacher of an establishment of higher education ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу