Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Особливості організації процесу розвитку професійно-педагогічної компетентності викладачів фахових дисциплін технічних закладів вищої освіти

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Горохівська, Тетяна Миколаївна
dc.date.accessioned 2021-01-16T13:14:37Z
dc.date.available 2021-01-16T13:14:37Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Горохівська Т. М. Особливості організації процесу розвитку професійно-педагогічної компетентності викладачів фахових дисциплін технічних закладів вищої освіти / Т. М. Горохівська // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2020. – Вип. 76. – С. 48-52. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2020.76.10 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/32808
dc.description.abstract Висвітлено особливості організації процесу розвитку професійно-педагогічної компетентності викладачів фахових дисциплін технічних закладів вищої освіти в умовах післядипломної педагогічної освіти. Проаналізовано науково- педагогічну літературу, присвячену проблематиці педагогічного експерименту як комплексному методу дослідження, що використовується для встановлення ефективності і виявлення особливостей проведення певного педагогічного процесу. Окреслено вимоги до програми педагогічного дослідження та його функції (методологічна, методична, організаційна). Визначено й охарактеризовано етапи програми наукового дослідження: теоретико-методологічний (означення методологічних підходів до аналізу професійно-педагогічної компетентності викладача; з’ясування місця досліджуваної компетентності в системі споріднених педагогічних категорій); структурно-функціональний (обґрунтування структурних компонентів професійно-педагогічної компетентності викладачів технічних закладів вищої освіти, концептуальних основ розвитку цієї компетентності); організаційно-педагогічний (визначення педагогічних умов розвитку професійно-педагогічної компетентності викладачів технічних закладів вищої освіти; побудова структурно-функціональної моделі її розвитку); експериментально-аналітичний (втілення програми експериментального дослідження; аналіз ефективності процесу розвитку досліджуваної компетентності). Означено й описано етапи наукового пошуку експериментальної роботи (підготовчий, експериментальний, контрольно-аналітичний). Зроблено висновок про те, що професійно-педагогічна компетентність являє собою складне, інтегративне, професійно-особистісне утворення, яке характеризує сукупність ціннісно-мотиваційних ресурсів, систему соціально та професійно важливих якостей, комплекс професійних знань, умінь та навичок, комунікативний досвід і досвід самопізнання, які забезпечують здатність до подальшого саморозвитку. Підкреслено, що саме система післядипломної педагогічної освіти забезпечує розвиток досліджуваної компетентності викладачів технічних закладів вищої освіти за умови їх включення в освітній процес, мотиваційної готовності до набуття нових знань і педагогічно ефективних стратегій організації професійно-педагогічної діяльності. ua
dc.description.abstract The article describes the organization of developing professional-pedagogical competency in lecturers of professional disciplines from technical universities in the context of postgraduate teacher education. It analyzes relevant scientific-pedagogical literature on the problems of the pedagogical experiment as a complex research method establishing the effectiveness and identifying the features of a particular pedagogical process. Also, the article isolates the requirements to the pedagogical research programme and its functions (methodological, methodical, organizational). It determines and describes the stages of the programme: theoretical and methodological (identifying methodological approaches to analyzing lecturers’ professional-pedagogical competency; specifying the role of this competency in the system of related pedagogical categories); structural and functional (justifying structural components of professional-pedagogical competency of lecturers from technical universities, conceptual principles of developing this competency); organizational and pedagogical (determining pedagogical conditions for developing professional-pedagogical competency in lecturers from technical universities; designing a structural- and-functional model of its development); experimental and analytical (implementing the experimental research programme; analyzing development levels of professional-pedagogical competency). Besides, the article defines and describes the stages of experimental work (preparatory, experimental, controlling and analytical). It concludes that professional-pedagogical competency is a complex, integrative, professional-personal quality, which characterizes a set of axiological and motivational resources, a system of socially and professionally important qualities, a range of professional knowledge, skills, communicative and cognitive experience, which motivate lecturers towards further self-development. Finally, the article indicates that the system of postgraduate teacher education ensures the development of professional-personal competency in lecturers from technical universities under the following conditions: lecturers act as the actors in the educational process; they are ready to acquire new knowledge and pedagogically effective strategies for organizing professional-pedagogical activities. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject професійно-педагогічна компетентність ua
dc.subject викладач ua
dc.subject технічний заклад вищої освіти ua
dc.subject процес розвитку професійно-педагогічної компетентності ua
dc.subject етапи ua
dc.subject педагогічні умови ua
dc.subject рівні розвитку ua
dc.subject післядипломна педагогічна освіта ua
dc.subject professional-pedagogical competency ua
dc.subject lecturer ua
dc.subject technical university ua
dc.subject development of professional-pedagogical competency ua
dc.subject stages ua
dc.subject pedagogical conditions ua
dc.subject development levels ua
dc.subject postgraduate teacher education ua
dc.subject.classification 378:62-047.22:37-051 ua
dc.title Особливості організації процесу розвитку професійно-педагогічної компетентності викладачів фахових дисциплін технічних закладів вищої освіти ua
dc.title.alternative Organizing the development of professional-pedagogical competency in lecturers of professional disciplines from technical universities ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу