Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Творчі (креативні) форми і методи контролю навчальних досягнень здобувачів вищої освіти у педагогічному університеті

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Бурчак, Станіслав Олександрович
dc.date.accessioned 2021-01-15T13:35:29Z
dc.date.available 2021-01-15T13:35:29Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Бурчак С. О. Творчі (креативні) форми і методи контролю навчальних досягнень здобувачів вищої освіти у педагогічному університеті / С. О. Бурчак // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2020. – Вип. 76. – С. 21-25. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2020.76.04 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/32794
dc.description.abstract Статтю присвячено визначенню творчих (креативних) форм і методів контролю навчальних досягнень здобувачів вищої освіти в педагогічному університеті. На сторінках публікації наведено сучасний стан якості освіти, дані міжнародних організацій, які доводять, що рівень розвитку творчого мислення фахівців, їхньої творчої діяльності, логічного мислення, критичного й оригінального мислення є недостатнім. Тому саме контроль виступає невід’ємним компонентним складником процесу діагностування освітніх досягнень здобувачів вищої освіти і є одним із найефективніших засобів визначення якісних і кількісних параметрів навчання в університеті. Крім того, у публікації наведено аналіз поглядів науковців на види і форми традиційного контролю в закладах освіти, його функції і принципи. Значну увагу в публікації присвячено особливостям контролю начальних досягнень здобувачів вищої освіти, який позитивно впливає на розвиток їхньої творчості. Так, у статті наведено основні методи контролю, які часто використовуються у процесі професійної підготовки педагогів і є актуальними в рамках розвитку їхньої творчості (спостереження за освітньою діяльністю здобувачів, усне опитування, письмовий контроль, графічна перевірка, практичний контроль, тестування тощо). Запропоновано чотири основні види контролю, які традиційно використовуються в умовах педагогічного університету (попередній, поточний, періодичний, підсумковий), які є актуальними в рамках реалізації авторської моделі і не можуть бути відірвані від процесу розвитку творчості майбутніх учителів математики. У рамках реалізації авторської моделі представлено, крім традиційних заходів контролю, інтерактивні, творчі (креативні), що здебільшого спрямовані на здобуття знань, використання діалогових форм спілкування, як-от: пресконференція, дискусія, обговорення-виступ, повідомлення-огляд, реферат – аналіз ситуацій, відгук-рецензія, звіт-доповідь, аукціон знань, тренінг та інші методи, що виступають засобами творчого контролю в інтерактивному освітньому процесі педагогічного університету. ua
dc.description.abstract The article is devoted to the definition of creative forms and methods of control of educational achievements of higher education students at the Pedagogical University. The pages of the publication present the current state of quality of education, data from international organizations, which prove that the level of development of creative thinking of specialists, their creative activity, logical thinking, critical and original thinking is insufficient. Therefore, control is an integral part of the process of diagnosing the educational achievements of higher education and is one of the most effective means of determining the qualitative and quantitative parameters of university education. In addition, the publication provides an analysis of the views of scientists on the types and forms of existing traditional control in educational institutions, its functions and principles. Considerable attention in this publication is devoted to the peculiarities of the control of the initial achievements of higher education students, which has a positive effect on the development of their creativity. Thus, the article presents the main methods of control, which are often used in the training of teachers and are relevant in the development of their creativity (observation of educational activities of applicants, oral examination, written control, graphic testing, practical control, testing, etc.). However, proposed four main types of control, which are traditionally used in the pedagogical university (preliminary, current, periodic, final), which are relevant in the implementation of the author’s model and can not be detached from the creative development of future mathematics teachers. As part of the implementation of the author’s model, in addition to traditional control measures, interactive, creative, which are mostly aimed at acquiring knowledge, the use of dialogic forms of communication: press conference, discussion, discussion- speech, message-review, abstract-analysis of situations, response-review, report, knowledge auction, training and other methods that serve as a means of creative control in the interactive educational process of the Pedagogical University. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject контроль ua
dc.subject здобувачі вищої освіти ua
dc.subject педагогічний університет ua
dc.subject творчі методи ua
dc.subject вища школа ua
dc.subject педагогічні працівники ua
dc.subject control ua
dc.subject applicants for higher education ua
dc.subject pedagogical university ua
dc.subject creative methods ua
dc.subject higher school ua
dc.subject pedagogical workers ua
dc.subject.classification 378.371.134:37.025.8 ua
dc.title Творчі (креативні) форми і методи контролю навчальних досягнень здобувачів вищої освіти у педагогічному університеті ua
dc.title.alternative Creative forms and methods of control OS educational achievements of applicants in pedagogical university ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу