Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Компоненти, критерії, показники та рівні соціокультурної компетентності майбутніх бакалаврів іноземної мови

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Фодор, К. Й.
dc.contributor.author Лізак, Л. М.
dc.date.accessioned 2021-01-04T12:35:03Z
dc.date.available 2021-01-04T12:35:03Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Фодор, К. Й. Компоненти, критерії, показники та рівні соціокультурної компетентності майбутніх бакалаврів іноземної мови / К. Й. Фодор, Л. М. Лізак // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Видавничий дім «Гельветика» , 2020. – Вип. 73 (т.2) – С. 104-107. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2020.73-2.24 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/32585
dc.description.abstract Аргументовано необхідність формування соціокультурної компетентності майбутніх бакалаврів іноземної мови як основи фахової підготовки студентів цієї спеціальності у закладах вищої освіти. Зважаючи на складність та багатогранність означеного феномену, актуалізовано проблему уточнення компонентно-критеріальної структури, показників та рівнів сформованості соціокультурної компетентності майбутніх бакалаврів іноземної мови. Констатовано, що всі компоненти соціокультурної компетентності майбутніх бакалаврів іноземної мови мають відповідні критерії, кожен з яких об’єднує сукупність показників. Базуючись на аналізі наукової літератури, сучасних вимогах до фахової підготовки майбутніх бакалаврів іноземної мови, визначено чотири компоненти соціокультурної компетентності: мотиваційно-аксіологічний, лінгвістичний, комунікативно-діяльнісний, культурологічний. Критеріями соціокультурної компетентності майбутніх бакалаврів іноземної мови є такі її розпізнавальні ознаки, на основі яких визначається та оцінюється міра сформованості кожного її складника – компонента. Встановлено, що основними чинниками, які дають змогу встановити сформованість соціокультурної компетентності майбутніх бакалаврів іноземної мови, є сукупність якісних ознак, цілей, мотивів, інтересів, установок, спрямованості професійних знань, навичок і вмінь, професійно-особистісних якостей і рівня розвитку самооцінки та самосвідомості майбутнього філолога, що формуються у студентів у процесі фахової підготовки. Обґрунтовані критерії та показники дали змогу охарактеризувати чотири рівні сформованості соціокультурної компетентності майбутніх бакалаврів іноземної мови: високий, достатній, задовільний та низький. Означені рівні вимірювалися із застосуванням коефіцієнта успішності формування соціокультурної компетентності (СКК) майбутніх бакалаврів іноземної мови. ua
dc.description.abstract In the article the necessity of forming sociocultural competence of future bachelors of arts in foreign languages is stated as a basis for professional preparation of students of this specialty in higher educational institutions. Considering the complexity and versatility of this phenomenon, the problem of clarifying the component-criterion structure, the indicators and the levels of sociocultural competence of future bachelors of arts in foreign language is actualized. Moreover, all components of the sociocultural competence of future bachelors of arts in foreign languages are proved to have relevant criteria, each of which combines a set of indicators. Based on the results of the analysis of scientific literature and modern requirements for professional training of future bachelors of arts in foreign languages four components of sociocultural competence are highlighted, i.e. motivational-axiological, linguistic, communicative-activity and cultural. The criteria for the socio-cultural competence of future bachelors of arts in foreign languages are those distinctive features, on the basis of which the degree of formation of each of its components is determined and evaluated. It is pointed out that the main factors allowing to establish the socio-cultural competence of future bachelors of arts in foreign languages are a set of qualitative traits, goals, motives, interests, attitudes, the orientation of professional knowledge, skills and abilities, professional and personal qualities and the level of development of self-esteem and self-awareness of a future philologist, formed in the process of students' professional preparation. The substantiated criteria and indicators made it possible to characterize the four levels of socio-cultural competence of future bachelors of arts in foreign languages, that is high, sufficient, satisfactory and low. These levels were measured using the success rate of forming sociocultural competence of future bachelors of arts in foreign languages. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject соціокультурна компетентність ua
dc.subject структура ua
dc.subject компонент ua
dc.subject критерій ua
dc.subject показник ua
dc.subject майбутні бакалаври іноземної мови ua
dc.subject sociocultural competence ua
dc.subject structure ua
dc.subject component ua
dc.subject criterion ua
dc.subject indicator ua
dc.subject future bachelors of arts in foreign languages ua
dc.subject.classification 37:356:456.765 ua
dc.title Компоненти, критерії, показники та рівні соціокультурної компетентності майбутніх бакалаврів іноземної мови ua
dc.title.alternative Components, criteria, indicators and levels of sociocultural competence of future bachelors of arts in foreign languages ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics