Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Виховання основ культури поведінки дітей старшого дошкільного віку як педагогічна проблема

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Гарбар, С. В.
dc.date.accessioned 2020-12-18T10:46:41Z
dc.date.available 2020-12-18T10:46:41Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Гарбар, С. В. Виховання основ культури поведінки дітей старшого дошкільного віку як педагогічна проблема / С. В. Гарбар // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. – Вип. 75 (т. 1) – С. 34-39. − DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2020.75.07. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/32483
dc.description.abstract Розглядається проблема культури поведінки дітей старшого дошкільного віку як одна з важливих процесів у становленні особистості дитини. Окреслено зміст понять дослідження, а саме “культура”, “поведінка”, “культура поведінки”. Розкрито внесок сучасних зарубіжних і вітчизняних дослідників у розв’язання проблем культури поведінки дітей старшого дошкільного віку. Проаналізовано теоретичні підходи до структурної будови змісту виховання культури поведінки в дітей старшого дошкільного віку. Розкрито зміст компонентів культури поведінки дітей старшого дошкільного віку, взаємозв’язок таких компонентів, як культура діяльності, культура спілкування, культурно-гігієнічні навички й звички. Виділено аспекти культурної поведінки. Окреслено ознаки культури поведінки: відповідальність, справедливість, повага до людей, людяність, милосердя тощо. З’ясовано, що період старшого дошкільного віку є сенситивним періодом у формуванні основ культури поведінки. Зазначено основні напрями виховання культури поведінки дітей старшого дошкільного віку: розширення, поглиблення та систематизація знань про норми й правила культурної поведінки, розвиток умінь оцінювати власні й чужі вчинки, формування умінь, навичок і звичок культурної поведінки. Розглянуто основні принципи й методи виховання основ культури поведінки в дітей старшого дошкільного віку. Зазначено основні методи, які впливають на виховання основ культури поведінки: спостереження за поведінкою оточення, наслідування дій і вчинків, інтеріоризація. Пропонуються основні складники методичних дій, спрямованих на виховання основ культури поведінки дітей старшого дошкільного віку. ua
dc.description.abstract The article considers the problem of the culture of behavior of older preschool children as one of the important processes in the formation of the child’s personality. The content of research concepts is outlined, namely: “culture”, “behavior”, “culture of behavior”. The contribution of modern foreign and domestic researchers in solving the problems of the culture of behavior of older preschool children is revealed. Theoretical approaches to the structural structure of the content of education culture of behavior in older preschool children are analyzed. The content of the components of the culture of behavior of older preschool children, the relationship of such components as the culture of activity, the culture of communication, cultural and hygienic skills and habits. Aspects of cultural behavior are highlighted. The features of the culture of behavior are outlined: responsibility, justice, respect for people, humanity, mercy, etc. It has been found that the period of senior preschool age is a sensitive period in the formation of the foundations of a culture of behavior. The main directions of educating the culture of behavior of older preschool children: expansion, deepening and systematization of knowledge about the norms and rules of cultural behavior, the development of skills to evaluate their own and others’ actions, the formation of skills, abilities and habits of cultural behavior. The basic principles and methods of educating the basics of the culture of behavior in older preschool children are considered. The main methods that influence the education of the basics of the culture of behavior: observation of the behavior of others, imitation of actions and deeds, internalization. The basic components of methodical actions directed on education of bases of culture of behavior of children of senior preschool age are offered. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject культура ua
dc.subject культура поведінки ua
dc.subject старший дошкільний вік ua
dc.subject особистість ua
dc.subject моральне виховання ua
dc.subject моральні цінності ua
dc.subject моральна поведінка ua
dc.subject поведінкові норми ua
dc.subject culture ua
dc.subject culture of behavior ua
dc.subject senior preschool age ua
dc.subject personality ua
dc.subject moral education ua
dc.subject moral values ua
dc.subject moral behavior ua
dc.subject behavioral norms ua
dc.subject.classification 373.2.017:172.021.1 ua
dc.title Виховання основ культури поведінки дітей старшого дошкільного віку як педагогічна проблема ua
dc.title.alternative Education of the basics of the culture of behavior of older preschool children as a pedagogical problem ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу