ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Kravchenko, Iryna![]() |
|
dc.contributor.author | Кравченко, Ірина Миколаївна![]() |
|
dc.date.accessioned | 2020-12-17T08:51:30Z | |
dc.date.available | 2020-12-17T08:51:30Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Kravchenko I. Tutoring as a pedagogical technology of individualization of studying at the MA course /Iryna Kravchenko // European humanities studies : State and Society. - 2019. – Issue 1(ІІ). - P. 246 – 257. - DOI: https://doi.org/10.38014/ehs-ss.2019.1-II.18 | ua |
dc.identifier.issn | 2450-6486 | |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/32435 | |
dc.description.abstract | The article substantiates tutoring as an all-round pedagogical technology, a model of pedagogical performance on individualization of education, which allows both gifted and not successful students to organize their studying of a discipline in an effective way. It is proved that tutoring as a pedagogical technology meets all effectiveness criteria and its application involves adherence to four stages (preparatory and organizational stage, development of a tutor’s educational program for a studying discipline, proper tutoring, final stage) and does not provide for the introduction of a separate position as a tutor since in this case it’s a teacher who performs functions of a tutor (a tutoring teacher). It is noted that according to such a model of pedagogical activity tutor support is limited in time and educational content. | ua |
dc.description.abstract | У статті обгрунтовано тьюторство як універсальну педагогічну технологію, модель педагогічної діяльності з індивідуалізації навчання, що дозволяє однаково ефективно організувати вивчення навчальної дисципліни обдарованою студентською молоддю і невстигаючими студентами. Доведено, що тьюторство як педагогічна технологія відповідає критеріям технологічності, а її застосування передбачає дотримання чотирьох етапів (підготовчо-організаційного; розроблення тьюторської індивідуальної освітньої програми з вивчення навчальної дисципліни, власне тьюторського супроводу, заключного) і не передбачає введення окремої посади тьютора, оскільки його функції у даному випадку виконує викладач (викладач-тьютор). Зауважено, що за такої моделі педагогічної діяльності тьюторський супровід обмежений у часі та освітнім змістом. | ua |
dc.language.iso | en | ua |
dc.publisher | East European Institute of Psychology, Fundacja im. M. Reja | ua |
dc.subject | tutor | ua |
dc.subject | teacher-tutor | ua |
dc.subject | tutoring | ua |
dc.subject | tutor technology | ua |
dc.subject | pedagogical technology | ua |
dc.subject | individualization of studying | ua |
dc.subject | tutor support | ua |
dc.subject | тьютор | ua |
dc.subject | викладач-тьютор | ua |
dc.subject | тьюторство | ua |
dc.subject | тьюторська технологія | ua |
dc.subject | педагогічна технологія | ua |
dc.subject | індивідуалізація навчання | ua |
dc.subject | тьюторський супровід | ua |
dc.title | Tutoring as a pedagogical technology of individualization of studying at the MA course | ua |
dc.title.alternative | Репетиторство как педагогическая технология индивидуализации обучения в магистратуре | ua |
dc.type | Article | ua |