Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Формування лінгвокраїнознавчої компетенції на заняттях з української мови як іноземної (навчально-методичні матеріали)

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Зевако, В. І.
dc.date.accessioned 2020-12-16T14:28:39Z
dc.date.available 2020-12-16T14:28:39Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Зевако, В. І. Формування лінгвокраїнознавчої компетенції на заняттях з української мови як іноземної (навчально-методичні матеріали) / В. І. Зевако // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. – Вип. 75 (т. 1) – С. 90-94. − DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2020.75.19. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/32427
dc.description.abstract Розглянуто сутність понять “лінгвокраїнознавчий аспект” викладання української мови як іноземної, “лінгвокраїнознавча компетенція”, “лінгвокраїнознавство”. Проаналізовано дослідження українських учених у галузі лінгводидактики щодо трактування названих понять. Констатовано, що лінгвокраїнознавчий підхід забезпечує знання про українські реалії, традиції і звичаї, усвідомлення семантики мовних одиниць, головним чином лексичних, із національно-культурним компонентом. Лінгвокраїнознавчу компетенцію кваліфіковано як складову частину професійної комунікативної компетенції, зазначено, що вона включає історико-географічну інформацію, знання державного устрою і культури країни, мову якої вивчає іноземний студент. Підкреслено, що лінгвокраїнознавство поєднує фонетичний, лексико-семантичний, граматичний, стилістичний аспекти навчання іноземної мови з національно-культурним компонентом мовного матеріалу. Серед засобів формування лінгвокраїнознавчої компетенції названо лексику на позначення реалій країни, де навчається іномовний студент, фразеологічні елементи, які містять відомості про характерні національні особливості, вивчення відповідних текстів під час аудиторних занять та самостійної роботи тощо. Наголошено, що головним засобом подання лінгвокраїнознавчої інформації автор вважає текст. Репрезентовано приклади використання і впровадження текстового матеріалу до теми “Я хочу розказати про себе, про свою сім’ю, про свою країну”, яку вивчають чужоземні студенти І курсу Тернопільського національного університету імені І. Я. Горбачевського. Проаналізовано систему передтекстових і післятекстових вправ і завдань, спрямованих на формування як лінгвістичних норм, так і знань про країну (країни), міста, мови тощо. Підтверджено, що відомості про рідні країни і мови, поряд із матеріалом про Україну, сприятимуть вивченню нової мови і стимулюватимуть формування полікультурної особистості. ua
dc.description.abstract The work deals with the essence of the concepts “linguistic aspect”, “linguistic competence” and “linguistics” while teaching the Ukrainian language as a foreign language. The research of Ukrainian scientists in the field of linguodidactics on the interpretation of these concepts has been analyzed. It is stated that the linguistic approach provides knowledge about Ukrainian realities, traditions and customs, awareness of the semantics of language units, mainly lexical, with a nationalcultural component. Linguistic competence is qualified as a component of professional communicative competence, it also is noted that it includes historical and geographical information, knowledge of the state system and culture of the country the language of which is studied by a foreign student. It is also highlighted that linguistics combines phonetic, lexical-semantic, grammatical, stylistic aspects of foreign language teaching with the national-cultural component of the language material. Among the means of forming linguistic competence is vocabulary to denote the realities of the country where the foreign language student is studying; phraseological elements that contain information about characteristic national features; study of relevant texts during classroom classes and independent work, etc. It is emphasized that the author considers the text to be the main means of presenting linguistic information. Examples of the use and implementation of text material on the topics “Country and nationality” and “I want to tell about myself, about my family, about my country”, which are studied by foreign first-year students of I. Horbachevsky Ternopil National Medical University, are presented. The system of pre-text and posttext exercises and tasks aimed at the formation of both linguistic norms and knowledge about the country (countries), cities, languages, etc. is analyzed. It is proved that information about native countries and languages, along with material about Ukraine, will promote the study of a new language and stimulate the formation of a multicultural personality. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject українська мова як іноземна ua
dc.subject лінгвокраїнознавчий аспект ua
dc.subject лінгвокраїнознавча компетенція ua
dc.subject лінгвокраїнознавство ua
dc.subject текст ua
dc.subject полікультурна особистість ua
dc.subject Ukrainian language as a foreign language ua
dc.subject linguistic aspect ua
dc.subject linguistic competence ua
dc.subject linguistics ua
dc.subject text ua
dc.subject multicultural personality ua
dc.subject.classification 378.147: 811 ua
dc.title Формування лінгвокраїнознавчої компетенції на заняттях з української мови як іноземної (навчально-методичні матеріали) ua
dc.title.alternative Formation of the linguistic scientific competence at the classes of Ukrainian as a foreign language (educational and methodological materials) ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics