Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Шляхи, форми та методи формування громадянської компетентності учнів ліцею на уроках історії України

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Мацейків, Т. І
dc.date.accessioned 2020-12-16T09:08:44Z
dc.date.available 2020-12-16T09:08:44Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Мацейків, Т. І. Шляхи, форми та методи формування громадянської компетентності учнів ліцею на уроках історії України / Т. І. Мацейк // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. – Вип. 75 (т. 1) – С. 132-136. − DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2020.75.28. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/32409
dc.description.abstract Розглядається питання формування громадянської компетентності учнів ліцею засобами навчання історії України. Проведено аналіз підходів учених методистів до вивчення проблеми і її сучасної реалізації в умовах реформування системи освіти загалом й історичної зокрема. Автор зазначає пріоритетну роль старшої школи в цьому процесі, яка значно розширює знання учнів про явища і події суспільно-історичного життя, права людини, сприяє формуванню громадянської позиції людини. Саме в старшій школі активно формується готовність захищати свої права, права інших людей, будувати індивідуальну і колективну діяльність. Автор уточнює потенціал предмета «Історія України» в формуванні громадянської компетентності учнів ліцею з урахуванням особливостей змісту їх навчальнопізнавальної діяльності. У статті характеризується процес інтеріоризації громадянських цінностей суспільства в особистісні через конкретні приклади вітчизняної історії, перетворення їх на громадянські якості конкретної людини. У статті автор характеризує сучасні шляхи, форми та методи формування громадянської компетентності особистості, акцентується на вдосконаленні підходів до використання різних моделей навчання тощо. Виходячи з концепції ключових компетентностей, обґрунтовано висновок про те, що громадянська компетентність може у всіх своїх компонентах формуватися на уроках історії України. Основою для реалізації завдань громадянської освіти на уроках історії України є вдосконалення навчальних програм, підручників, посібників, які забезпечують можливість формування громадянської компетентності. Методика формування громадянської компетентності учнів на уроках історії України передбачає посилання у змісті навчання громадянознавчих знань та системне оволодіння та сприйняття їх старшокласниками, приділення вчителем уваги формуванню громадянських умінь учнів як окремого завдання навчального процесу, обов’язкове систематичне застосування інтерактивних технологій навчання, що максимально активізує позицію учня в навчанні. ua
dc.description.abstract The article discusses a formation of civic competence of lyceum students by means of teaching history of Ukraine. The author addresses an importance of high school in this process, which significantly expands students’ knowledge of the subject and of socio-historical life, human rights, contributes to formation of student’s human civic position. It is in high school that student’s willingness is actively formed to defend one’s rights, rights of other people, to build their individual and collective activity. The author clarifies the potential of the History of Ukraine in formation of civic competence of lyceum students, taking into account specific content of their educational and cognitive activities. The article suggests modern forms and methods of forming civic competence of young individuals, emphasising on improvement of approaches in using different learning models, etc. Based on a concept of key competencies, the author comes to conclusion that civic competence can be formed in all its components in Ukrainian history lessons. The implementation of civic education tasks during Ukrainian history lessons is based on improvement of curricula, textbooks, manuals which provide for an opportunity of civic competence formation. Methods of forming civic competence of students in history lessons of Ukraine include references in the content of teaching civics and systematic mastering and perception by high school students, teacher’s attention to the formation of civic skills of students as a separate task of the educational process, mandatory systematic use of interactive learning technologies, student in training. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject громадянська компетентність ua
dc.subject методика навчання історії ua
dc.subject Історія України ua
dc.subject громадянські цінності ua
dc.subject civic competence ua
dc.subject methods of teaching history ua
dc.subject History of Ukraine ua
dc.subject civic values ua
dc.subject.classification 37.017 (477) «195/299» ua
dc.title Шляхи, форми та методи формування громадянської компетентності учнів ліцею на уроках історії України ua
dc.title.alternative Ways, forms and methods of formations of civic competence of lyceum students during lessons o f history of Ukraine ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу