ISSN: 2310-8290
dc.contributor.author | Філіппова, Л. В. | |
dc.date.accessioned | 2020-12-14T13:34:10Z | |
dc.date.available | 2020-12-14T13:34:10Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Філіппова, Л. В. Професійна рефлексія викладача у вищих навчальних закладах / Л. В. Філіппова // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей] / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. СXХХХV (145). – С. 199-207. – DOI: https://doi.org/10.31392/NZ-npu-145.2019.22. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/32359 | |
dc.description.abstract | В статті розглядаються підходи професійної рефлексії викладачів, як самопізнання, самоаналіз. Описується поетапний процес самоаналізу під час педагогічного процесу та поетапний процес самооцінки, які впливають на професійно-особистісне самовдосконалення викладача. Всі головні етапи дозволяють викладачу розпізнати та пізнати внутрішні процеси, які відбуваються під час педагогічної діяльності. З педагогічного рівня рефлексії розкривається намагання викладача не лише передати науково-практичну інформацію студентові, а і намагання викладача до саморозвитку рефлексивних власних дій. Розглядається вплив рефлексивної діяльності на пізнання власної індивідуальності. Висвітлюються чотири основні функції, які притаманні педагогічній діяльності. Спостерігаючи студент за викладачем, котрий під час практичний занять миттєво використовуючи основні функції, надає яскравий приклад як можна оволодіти рефлексивними діями. Розглядається партнерська взаємодія викладача та студента за допомогою трьох складових частин. Саме перша сторона педагогічної діяльності займає важливе місце під час педагогічного процесу. Лише викладач може викликати мотивацію у студента для вивчення та подальшого саморозвитку своїми діями, використовуючи певні інструменти професійного іміджу. Наводиться опис всіх компонентів, якими користується викладач під час проведення практичних або лекційних заняття. Відбувається детальний аналіз всіх компонентів педагогічної рефлексії, які виникають під час обміну між викладачем та студентом в педагогічній діяльності викладача. В статті описується намагання викладача навчити студента критично мислити на власних діях. | ua |
dc.description.abstract | В статье рассматриваются подходы профессиональной рефлексии преподавателей, как самопознание, самоанализ. Описывается поэтапный процесс самоанализа во время педагогического процесса и поэтапный процесс самооценки, которые влияют на профессионально-личностное самосовершенствование преподавателя. Все главные этапы позволяют преподавателю распознать и узнать внутренние процессы, которые происходят во время педагогической деятельности. Из педагогического уровня рефлексии раскрывается попытка преподавателя не только передать научно-практическую информацию студенту, но и попытка преподавателя к саморазвитию рефлексивных собственных действий. Рассматривается влияние рефлексивной деятельности на познание собственной индивидуальности. Освещаются четыре основные функции, какие присущие педагогической деятельности. Наблюдая студент за преподавателем, который во время практический занятий мгновенно используя основные функции, предоставляет яркий пример как можно завладеть рефлексивными действиями. Рассматривается партнерское взаимодействие преподавателя и студента с помощью трех составных частей. Именно первая сторона педагогической деятельности занимает важное место в ходе педагогического процесса. Лишь преподаватель может вызвать мотивацию у студента для изучения и дальнейшего саморазвития своими действиями, используя определенные инструменты профессионального имиджа. Наводится описание всех компонентов, которыми пользуется преподаватель во время проведения практических или лекционных занятие. Происходит детальный анализ всех компонентов педагогической рефлексии, которые возникают при обмене между преподавателем и студентом в педагогической деятельности преподавателя. В статье описывается попытка преподавателя научить студента критически мыслить на собственных действиях. | ua |
dc.description.abstract | The article deals with the approaches of professional reflection of teachers, such as self-knowledge, introspection. The step-by-step process of introspection during the pedagogical process is described, as well as the step-by-step process of self-assessment, which influence the professional and personal self-improvement of the teacher. All the main stages allow the teacher to recognize and know the internal processes that occur during the pedagogical activity. From the pedagogical level of reflection, the teacher’s efforts are revealed not only to convey scientific and practical information to the student, but also the teacher’s efforts to self-develop reflexive actions. The influence of reflexive activity on the knowledge of one’s own personality is considered. Four main functions that are inherent in pedagogical activity are highlighted. Watching a student lecturer, who instantly uses basic functions during a hands-on session, provides a vivid example of how reflexive actions can be mastered. The partnership between the teacher and the student is examined with the help of three components. The very first side of pedagogical activity occupies an important place during the pedagogical process. Only the teacher can motivate the student to study and further self-development through his / her actions, using certain tools of professional image. Provides a description of all the components that the teacher uses during the practical or lecture sessions. There is a detailed analysis of all components of pedagogical reflection that arise during the exchange between the teacher and the student in the pedagogical activity of the teacher. The article describes the teacher’s efforts to teach the student to think critically in their own actions. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | самопізнання | ua |
dc.subject | самоаналіз | ua |
dc.subject | цільовий компонент | ua |
dc.subject | змістовий компонент | ua |
dc.subject | діяльнісний компонент | ua |
dc.subject | результативно-оцінюючий компонент | ua |
dc.subject | самопознания | ua |
dc.subject | самоанализ | ua |
dc.subject | целевой компонент | ua |
dc.subject | содержательный компонент | ua |
dc.subject | деятельностный компонент | ua |
dc.subject | результативно-оценивающий компонент | ua |
dc.subject | self-knowledge | ua |
dc.subject | introspection | ua |
dc.subject | target component | ua |
dc.subject | content component | ua |
dc.subject | activity component | ua |
dc.subject | result-evaluating component | ua |
dc.subject.classification | 371.134:615.15:37.048,4 | ua |
dc.title | Професійна рефлексія викладача у вищих навчальних закладах | ua |
dc.title.alternative | Профессиональная рефлексия преподавателя в высших учебных заведениях | ua |
dc.title.alternative | Professional reflection of teachers in higher education institutions | ua |
dc.type | Article | ua |