У статті розглядаються питання впливу цифрових освітніх технологій на сучасний стан вищої освіти. Проаналізований досвід вітчизняних і зарубіжних дослідників щодо вивчення впливу цифрових освітніх технологій на якість освітнього процесу. В статті наголошується, що Стратегія розвитку національної системи освіти формується адекватно сучасним інтеграційним і глобалізаційним процесам, вона передбачає стійкий рух і розвиток України в першій чверті XXI століття, інтеграцію національної системи освіти в європейський та світовий освітній простір. Від системи освіти вимагається підготовка висококваліфікованих фахівців. Багато країн зараз розглядають освоєння інформаційниї і комунікаційних технологій як ключовий елемент базової освіти. Стрімкий розвиток ІКТ та їх проникнення в усі сфери життя суспільства вимагає не просто підвищення рівня комп’ютерної грамотності випускників ЗВО, а формування інформаційно-комунікаційної компетентності (ІКК) студента, яка забезпечує рівноправну участь фахівця в глобальному інформаційному суспільстві і сприяє розширенню можливостей працевлаштування. Формування ІКК студентів ЗВО, особливо педагогічних спеціальностей, є в даний час однією з найбільш актуальних завдань в системі вищої професійної освіти. Це пов’язане в першу чергу з міжнародними процесами: зближенням української вищої освіти з європейською в рамках Болонського процесу, глобалізацією і інтернаціоналізацією культурного та інформаційного світового простору. Аналіз професійної освіти в Україні і європейських країнах говорить про те, що цифрові освітні технології є основними та провідними складовими підготовки майбутніх фахівців комп’ютерних технологій. В статті акцентується, що зміни в вищий освіті поряд з динамічною і часто невизначеною інформаційною екосистемою, в якій всі ми працюємо і живемо, вимагає нової уваги, щоб зосередитися на основоположних ідеях про цю екосистему. Істотні зміни, пов’язані з формуванням нового типу суспільного устрою – інформаційного суспільства, означають: орієнтацію на знання, цифрову форму представлення об’єктів, інноваційну природу і віртуалізацію виробництва, динамізм соціальних процесів, оцінку ефективності особистості як людини. Що володіє інформаційно-комунікаційними технологіями.
В статье рассматриваются вопросы влияния цифровых образовательных технологий на современное состояние высшего образования. Проанализирован опыт отечественных и зарубежных исследователей по изучению влияния цифровых образовательных технологий на качество образовательного процесса. В статье отмечается, что Стратегия развития национальной системы образования формируется адекватно современным интеграционным и глобализационным процессам, она представляет стабильное развитие и ориентацию Украины направленную на интеграцию национальной системы образования в европейское и мировое образовательное пространство. От системы образования требуется подготовка высококвалифицированных специалистов. Многие страны сейчас рассматривают внедрение информационных и коммуникационных технологий как ключевой элемент базового образования. Стремительное развитие ИКТ и их проникновение во все сферы жизни общества требует не просто повышение уровня компьютерной грамотности выпускников ЗВО, а формирование информационно-коммуникационной компетентности (ИКК) студента, что обеспечивает равноправное участие специалиста в глобальном информационном обществе и способствует расширению возможностей трудоустройства. Формирование ИКК студентов ЗВО, особенно педагогических специальностей, является в настоящее время одной из наиболее актуальных задач в системе высшего профессионального образования. Это связано в первую очередь с международными процессами: сближением украинского высшего образования с европейским в рамках Болонского процесса, глобализацией и интернационализацией культурного и информационного мирового пространства. Анализ профессионального образования в Украине и европейских странах говорит о том, что цифровые образовательные технологии является основной ведущей и базовой составляющей подготовки будущих специалистов компьютерных технологий. Существенные изменения, связанные с формированием нового типа общественного устройства − информационного общества означают: ориентацию на знания, цифровую форму представления объектов, инновационную природу и виртуализацию производства, динамизм социальных процессов, оценку эффективности личности как человека, обладающего информационно-коммуникационными технологиями.
The article deals with the influence of digital educational technologies on the current state of higher education. The experience of domestic and foreign researchers in studying the impact of digital educational technologies on the quality of the educational process is analyzed. The article emphasizes that the Strategy for the development of the national education system is adequately shaped by modern integration and globalization processes, it envisages the steady movement and development of Ukraine in the first quarter of the 21st century, the integration of the national education system into the European and world educational space. The education system requires the training of highly qualified specialists. Many countries are now considering the development of information and communication technology as a key element of basic education. The rapid development of ICTs and their penetration into all spheres of society requires not only increasing the level of computer literacy of graduates of HEI, but the formation of a student's Information and Communication Competence (ICC), which ensures equal participation of a specialist in the global information society and promotes employment opportunities. The formation of CCI students of the HEI, especially pedagogical specialties, is currently one of the most urgent tasks in the higher vocational education system. This is primarily related to international processes: the convergence of Ukrainian higher education with European within the Bologna process, globalization and internationalization of the cultural and information world space. Analysis of vocational education in Ukraine and European countries shows that digital educational technologies are the main leading of the basic components of the training of future computer specialists. The article points out that the rapidly changing environment of higher education, alongside the dynamic and often undefined information ecosystem in which we all work and live, requires new attention to focus on fundamental ideas about this ecosystem. Significant changes related to the formation of a new type of social structure – the information society, mean: knowledge orientation, digital representation of objects, innovative nature and virtualization of production, dynamism of social processes, assessment of the effectiveness of the individual as a person with information and communication technology.