У сучасних умовах інформатизації освіти існує необхідність перегляду мети, змісту і технології навчання іноземним мовам, розробки багаторівневої особистісно орієнтованої іншомовної підготовки студентів із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій і формування у закладах вищої
освіти активного інформаційно-навчального мовного середовища. Окреслено науково-педагогічну проблему -- формування професійної іншомовної компетентності студентів інженерно-технічних спеціальностей як здатності до ділової та міжособистісної інтеракції в полікультурному середовищі
Аналіз останніх досліджень і публікацій. Теоретичні і практичні аспекти формування професійної іншомовної компетентності студентів досліджували М. Вінник, Л. Гришко, В. Осадчий, Т. Хаткінсон (T. Hutchinson). Теоретичні питання комунікації досліджували М. Каган, С. Спенсер (S. Spencer), К. Фінч
(K. Finch.), зокрема і в сфері інформаційних технологій -- С. Джонсон (S. Johnson) та Л. Розенкренц (L. Rosencrance).
Проте, наукових пошуків, присвячених аналізу проблеми формування професійно - іншомовної компетентності майбутніх інженерів в умовах інформатизації, не стали предметом пильного наукового інтересу науковців.
У дослідженні поставлено завдання здійснити аналіз проблеми формування професійно-іншомовної компетентності майбутніх інженерів з використанням засобів інформаційних та комунікаційних технологій в умовах інформатизації вищої освіти. Інформатизацію освіти розглянуто як процес забезпечення сфери освіти методологією, технологією і практикою розробки та оптимального використання сучасних інформаційних і комунікаційних технологій, орієнтованих на реалізацію психолого-педагогічних цілей навчання. Тому у
статті виявлено можливості застосування засобів інформаційних і комунікаційних технологій в процесі
формування професійно-іншомовної компетентності студентів інженерних спеціальностей. Обтрунтовано необхідність використання засобів інформаційних та комунікаційних технологій на профільно-орієнтованих заняттях з іноземної мови та в циклі фахових дисциплін, в процесі виконання
курсових і випускних кваліфікаційних робіт, підготовці до участі в конференціях і міжнародних проектах.
Ефективне формування професійно-іншомовної компетентності студентів інженерно-технічних спеціальностей забезпечується використанням засобів інформаційних та комунікаційних технологій. Професійно-іншомовна компетентність дозволяє вирішувати комунікативні завдання в сфері професійної
діяльності, здійснювати іншомовне спілкування з носіями іноземної мови і виконувати пошук і аналіз інформації, необхідної для майбутньої діяльності.
В современных условиях информатизации образования существует необходимость пересмотра целей, содержания и технологии обучения иностранным языкам, разработки многоуровневой личностно ориентированной иноязычной подготовки студентов с применением информационно-коммуникационных технологий и формирования в учреждениях высшего образования активного информационно-учебного языковой среды. Определены научно-педагогическую проблему — формирование профессиональной иноязычной
компетентности студентов инженерно-технических специальностей как способности к деловой и
межличностной интеракции в поликультурной среде.
Анализ последних исследовании и публикации. Теоретические и практические аспекты формирования профессиональной иноязычной компетентности студентов исследовали М. Винник, Л. Гришко, В. Осадчий, Г. Хаткинсон. Теоретические вопросы коммуникации исследовали М. Каган, С. Спенсер, К. Финч. В том числе и в сфере информационных технологий
— С. Джонсон и Л. Розенкренц. Однако, научных изысканий, посвященных анализу проблемы формирования профессионально-иноязычной компетентности будущих инженеров в условиях информатизации, не стали предметом пристального научного интереса ученых. В исследовании поставлена задача провести анализ проблемы формирования профессионально-иноязычной компетентности будущих инженеров с использованием средств информационных и
коммуникационных технологий в условиях информатизации высшего образования. Информатизацию образования рассмотрено как процесс обеспечения сферы образования
методологией, технологией и практикой разработки и оптимального использования современных информационных и коммуникационных технологий, ориентированных на реализацию психолого-педагогических целей обучения. Поэтому в статье выявлены возможности применения средств
информационных и коммуникационных технологий в процессе формирования профессионально-иноязычной компетентности студентов инженерных специальностей. Обоснована необходимость использования средств информационных и коммуникационных технологии на профильно-ориентированных занятиях по иностранному языку и в цикле профессиональных дисциплин, в процессе выполнения курсовых и выпускных квалификационных работ, подготовке к участию в конференциях и международных проектах.
Эффективное формирование — профессионально-иноязычной компетентности студентов инженерно-технических специальностей обеспечивается использованием средств информационных и коммуникационных технологии. Профессионально-иноязычная компетентность позволяет решать коммуникативные задачи в сфере профессиональной деятельности, осуществлять иноязычное общение с
носителями иностранного языка и выполнять поиск и анализ информации, необходимой для будущей деятельности.
Research topicality. Modern conditions of digitalization of education provide for a need to reconsider the purpose, content and technology of foreign language teaching, development of multilevel personality-oriented foreign language training of students using information and communication technologies and establishment of active information and educational language environment in higher educational institutions. Problem statement. The scientific and pedagogical problem - development of professional foreign language competence of engineering and technical students as the ability for business and interpersonal interaction in the multicultural environment is outlined.
Review of recent research and publications. Theoretical and practical aspects of the development of professional foreign language competence of students were studied by M. Vinnyk, L. Hrishko, V. Osadchyi, T. Hutchinson. Theoretical issues of communication were studied by M. Kahan, S. Spencer, K. Finch,in particular in the field of information technology – S. Johnson and L. Rosencrance. However, no scholars closely studied the
analysis of the problem of development of professional and foreign language competence of future engineers in the conditions of digitalization. Setting objectives. The study is intended to analyse the problem of the development of professional and foreign language competence of future engineers using information and communication technologies in the context of digitalizationof higher education. Results. Digitalization of education is considered as a process of providing the field of education with
methodology, technology and practice of development and optimal use of modern information and communication technologies focused on the realization of psychological and pedagogical learning goals. Therefore, the article identifies the possibilities of using information and communication technologies in the process of developing professional and foreign language competence of engineering students. The need of using information and
communication technologies in specialized foreign language classes and in the cycle of professional subjects, in the process of preparing term and final qualification papers, preparing for participation in conferences and international projects is substantiated. Conclusions. Effective formation of professional and foreign language competence of engineering and technical students is ensured by the use of information and communication technologies. Specialized foreign language competence allows solving communicative objectives in the field of professional activity, carrying out foreign language communication with native speakers of a foreign language and performing search and analysis of information necessary for future activity.