В статті розглядається методика діагностики початкового рівня розвитку креативності учнів-підлітків у навчально-музичній діяльності. У констатувальному експерименті було використані методи спостереження, анкетування і тестування, метод створення підлітками особистих творчих продуктів.
Автор статті пропонує методи діагностики, що містять ситуації реального вибору; ситуації вибору навчальних завдань різного рівня; ситуації вибору за певними критеріями; ситуації вибору навчальної мети, яка диференціюється за ступенем спрямованості; ситуації вибору за мотивацією досягнення мети.
Простежено зв язок між розвитком креативних якостей особистості учнів підліткового віку і ситуацією вибору в навчально-музичній діяльності. Зроблено висновок, що більшість респондентів - підлітків (52,6%) мають низький і нижче середнього рівні розвитку креативних особистісних якостей і характеризуються неприйняттям вибору в нестандартній ситуації або пасивним до нього ставленням.
В статье рассматривается методика диагностики выходного уровня развития креативности учащихся-подростков в учебно-музыкальной деятельности. В констатирующем эксперименте были использованы методы наблюдения, анкетирования и тестирования, метод создания подростками личных творческих продуктов. Автор статьи предлагает методы диагностики, содержащие ситуации реального выбора; ситуации выбора учебных задач различного уровня; ситуации выбора по определенным критериям; ситуации выбора учебной цели, дифференцирования по степени направленности; ситуации
выбора по мотивации достижения цели. Прослежена связь между развитием креативных качеств личности учащихся подросткового возраста и ситуацией выбора в учебно-музыкальной деятельности. Сделан вывод, что большинство респондентов - подростков (52,6%) имеют низкий и ниже среднего уровни развития креативных личностных качеств и характеризуются неприятием выбора в нестандартной ситуации или пассивным к нему отношением.
The article discusses the methodology for diagnosing the output level of creativity development of teenage students in educational and musical activities. In a stating experiment, methods of observation, questionnaires and testing, a method of creating personal creative products by adolescents were used. The author of the article offers diagnostic methods containing situations of real choice; situations of choice of educational tasks at various levels; selection situations according to certain criteria; situations of choosing an educational goal, differentiation according to the degree of orientation; situations of choice for motivation to achieve the goal. The connection between the development of creative personality traits of teenage students and the situation of choice in educational and musical activity is traced. It is concluded that the majority of teenage respondents (52.6%) have low and below average levels of development of creative personal qualities and are characterized by a rejection of choice in a non-standard situation or a passive attitude towards it.