У статті проаналізовано загальні
вимоги до змісту екологічної
компетентності майбутніх учителів біології в освітньому середовищі
країн Західної Європи. На основі
навчальних планів Роемптонського і
Лідського університетів, Університету Глазго (Велика Британія), а
також Намюрського і Льєзького
університетів (Бельгія) схарактеризовано склад навчальних дисциплін,
їхній обсяг і змістове наповнення. З’ясовано, що вимоги
до змісту екологічної
компетентності майбутніх
учителів біології в університетах
країн Західної Європи, зокрема
Великої Британії і Бельгії,
детермінуються кількома
факторами: по-перше, екологізацією
освітнього процесу в закладах вищої
освіти, що відображається через
уведення екологічного матеріалу до
різних навчальних дисциплін. По-друге, особливостями побудови
навчальних планів підготовки
вчителів біології, у яких уміщено
окремі екологічні дисципліни,
вивчення яких є основою для
формування екологічної
компетентності. По-третє,
практичною орієнтованістю
екологічної підготовки майбутніх
учителів біології.
The article analyzes the
general requirements for the content of
future biology teachers’ environmental
competence in the West European
educational environment. Based on the
curricula of the University of
Roehampton, the University of Leeds, the
University of Glasgow (UK), the
University of Namur, and the University
of Liege (Belgium), the composition of the
academic disciplines, their scope and
content are characterized.
It has been found that
the requirements for the content of future
biology teachers’ environmental
competence at the West European
universities, in particular in the UK and
Belgium, are determined by several
factors: first, the greening of the
educational process in higher education
institutions, as reflected by the
introduction of environmental material
to various disciplines; second, the
peculiarities of curriculum design for
biology teachers, which contains specific
environmental disciplines, the study of
which is the basis for the environmental
competence formation; third, a hands-on
orientation of the future biology teachers’
environmental training.