У статті підкреслено загальну тенденцію сучасного некласичного співу, яка відбивається у поверненні до природних можливостей людського голосу. Надано систематизовану порівняльну характеристику основних рис класичної та сучасної вокальних технік з точки зору звуковидобування ; типових акустичних характеристик голосу; техніки; музикальності та інтерпретації. Приведено
порівняння деяких позицій, які доцільно враховувати в процесі педагогічної взаємодії зі співаками-підлітками по оволодінню вокальною технікою в сучасних стилях. Визначено відмінності між сучасною некласичною та традиційною західно-європейською вокальними техніками з позицій принципу
культуровідповідності, а саме: розширення меж акустичних характеристик голосу; більш чітко-визначена природність фізіологічних процесів, які супроводжують некласичний спів; інтуітивність, неофіційність та неформальність виконавських дій сучасного естрадного вокаліста; опора на загально-
людські та різноманітні етнічні традиції; індивідуальний творчий підхід до інтерпретації та подання сучасного вокального твору. Окреслено протилежності між класичною та сучасної вокальною техніками, такі, як постава, повітряний тиск, положення гортані та язику, вокальне виробництво, домінантні м'язи, звукова проекція, вимова звуків. Надано посилання на інформацію відносно інтонаційних та метро-
ритмічних особливостей музичної мови сучасного естрадного вокалу. Наголошено на необхідності переосмислення вокальної педагогіки у відповідності до результатів сучасних досліджень закордонних науковців та врахування отриманих результатів в процесі роботи з естрадними вокалістами мистецьких шкіл.
В статье подчеркнуто общую тенденцию современного неклассического пения, которая отражается в возвращении к природным возможностей человеческого голоса. Предоставлена систематизированная сравнительная характеристика основных черт классической и современной
вокальных техник с точки зрения звукоизвлечения; типичных акустических характеристик голоса; техники; музыкальности и интерпретации. Приведены сравнения некоторых позиций, которые целесообразно учитывать в процессе педагогического взаимодействия с певцами-подростками по овладению вокальной техникой в современных стилях. Определены различия между современной неклассической и традиционной западно-европейской вокальными техниками с позиции принципа культуросообразности, а именно: расширение границ акустических характеристик голоса; более четко-
определенная естественность физиологических процессов, которые сопровождают неклассический пение; интуитивность, неофициальность и неформальность исполнительских действий современного эстрадного вокалиста; опора на разнообразные этнические традиции; индивидуальный творческий подход к интерпретации и представления современного вокального произведения. Определены
противоположные позиции классической и современной вокальной техниками, такие как осанка, воздушное давление, положение гортани и языка, звукообразование, доминантные мышцы, звуковая проекция, произношение звуков. Предоставлено ссылки на информацию относительно интонационных и метро-ритмических особенностей музыкального языка современного эстрадного вокала. Отмечена необходимость переосмысления вокальной педагогики в соответствии с результатами современных
исследовании зарубежных ученых и учета полученных результатов в процессе работы с эстрадными вокалистами музыкальных школ.
The article emphasizes the general trend of contemporary non-classical singing, which is reflected in the return to the natural possibilities of the human voice. A systematic comparative description of the main features of classical and contemporary vocal techniques from the point of view of production of sound, of typical acoustic characteristics of the voice, technics, musicality and interpretation is provided. Comparisons of some positions that
are advisable to take into account in the process of pedagogical interaction with teenage singers on mastering the vocal technique in contemporary styles are given. The differences between contemporary non-classical and traditional Western European vocal techniques from the standpoint of the principle of cultural-conformity are defined. This is an expanding the boundaries of the acoustic characteristics of the voice; a more clearly defined
naturalness of the physiological processes that accompany non-classical singing; intuitiveness, informality and informality of the performing actions of a contemporary pop vocalist; reliance on diverse ethnic traditions; individual creative approach to interpretation and presentation of a contemporary vocal composition. Opposing positions between classical and contemporary vocal techniques (posture, air pressure, position of the larynx and tongue, sound formation, dominant muscles, sound projection, pronunciation of sounds) are determined. Link to
information on the intonational and metro-rhythmic features of the musical language of contemporary pop vocal are provided. The necessity of rethinking vocal pedagogy in accordance with the results of modern research by foreign scientists and taking the obtained results in the process of working with pop vocalists of art schools is noted.