У статті представлено та охарактеризовано якісно нову модель освітньої інтеграції дітей з
особливостями інтелектуального розвитку, в основу якої покладено ідею про створення при
загальноосвітній школі диференційованих класів для дітей з різними пізнавальними можливостями,
визначено порядок їх комплектування й специфіку навчально-корекційної роботи. Розкрито організацію
навчально-виховного процесу, що здійснюється на засадах диференційованого підходу з урахуванням
потреб, інтересів, можливостей кожного учня, поваги до його особистості, ставлення до нього як до
свідомого, рівноправного суб’єкта навчально-виховної взаємодії з учителем, батьками та однолітками,
визначено умови успішності інклюзивного навчання.
В статье представлена и охарактеризована качественно новая модель образовательной интеграции
детей с особенностями интеллектуального развития, в основу которой положена идея о создании при
общеобразовательной школе дифференцированных классов для детей с разными познавательными возможностями, определен порядок их комплектования и специфика учебно-коррекционной работы.
Раскрыта организация учебно-воспитательного процесса, который осуществляется на принципах
дифференцированного подхода с учетом потребностей, интересов, возможностей каждого ученика,
уважения к его личности, отношение к нему как к сознательному, равноправному субъекту учебновоспитательного взаимодействия с учителем, родителями и однолетками, определены условия успешности
инклюзивного обучения.
The article presents and describes a qualitatively new model of educational integration of children with
peculiarities of intellectual development, which is based on the idea of creating a differentiated classes for children
with different cognitive abilities at secondary schools, the order of their acquisition and the specifics of teaching
and correction work. The organization of educational process is carried out, based on the principles of a
differentiated approach, taking into account the needs, interests, opportunities of each student, respect for his
personality, the attitude towards him as a conscious, equal subject of educational and educational interaction with
the teacher, parents and peers, and the conditions for the success of inclusive education were determined.