Стаття розкриває ключові аспекти проблеми застосування навчальних стратегій формування
іншомовної компетенції при підготовці майбутнього учителя початкової школи та іноземної мови.
Особлива увага приділяється визначенню ключових понять цього дослідження: навчальна стратегія,
лінгводидактична стратегія, стратегічна компетенція, комунікативна стратегія. Дії в межах стратегій
навчання та викладання називають тактиками.
В ході дослідження визначено такі ключові навчальні комунікативні стратегії формування
іншомовної компетентності майбутнього учителя початкової школи: продуктивні стратегії (усне
монологічне мовлення: гра-драматизація,декламація віршованого матеріалу; писемне мовлення: випуск
газет, Коміксів, абетка лексики педагога); рецептивні стратегії (аудіювання, читання матеріалу казок);
інтерактивні стратегії (усне ситуаційне діалогічне мовлення, моделювання ситуацій, рольова гра, ділова
гра (професійна), театральна постановка); посередницькі стратегії (усний та письмовий переклад,
переказ, написання есе).
Статья раскрывает ключевые аспекты проблемы применения обучающих стратегий формирования
иноязычной компетенции при подготовке будущего учителя начальной школы и иностранного языка.
Особенное внимание уделяется определению ключевых понятий этого исследования: учебная стратегия,
лингводидактическая стратегия, стратегическая компетенция, коммуникативная стратегия. Действия в
пределах стратегий обучения и преподавания называют тактиками.
В ходе исследования определены такие ключевые учебные коммуникативные стратегии
формирования иноязычной компетентности будущего учителя начальной школы: производительные
стратегии (устная монологическая речь: игра-драматизация, декламация стихотворного материала;
письменное вещание: выпуск газет, комиксов, азбука лексики педагога); рецептивные стратегии
(аудирование, чтение материала сказок); интерактивные стратегии (устное ситуационное диалогическое
вещание, моделирование ситуаций, ролевая игра, деловая игра (профессиональная), театральная
постановка); посреднические стратегии (устный и письменный перевод, перевод, написание эссе).
The article deals with the key problem of application of teaching strategies to form the foreign language
competence at the process of preparation of a future teacher of primary school and foreign languages. The special
attention is drawn to the determination to use the main concepts of this research such as educational and
communicative strategies, strategical competence, linguistic didactical strategy. In this research the following educational communicative strategies of forming the foreign language
competence of a future primary school teachers are offered: productive strategies (speaking: poems presentation,
drama work and writing: comics, newspapers and pedagogical alphabet), strategies for reading and listening skills
improvement, interactive strategies (situational speaking, modelling of communicative situation, role-plays,
professional games, theatre performance ), intermediary strategies (translation, retelling, writing essays).