Статтю присвячено розгляду проблеми перспектив використання досвіду правового виховання.
Проаналізовано актуальну нормативно-правову базу з питань правового виховання. Досліджено історикопедагогічні розвідки сучасних науковців, що висвітлюють особливості розвитку правового виховання.
Здійснено ретроспективний аналіз джерельної бази, виокремлено основні напрями використання
досвіду правового виховання у сучасний освітній простір. Визначено особливості та приклади форм роботи
в кожному напрямі. Виявлено сучасні тенденції та напрямки розвитку правового виховання в Україні.
Автором запропоновано ефективні форми роботи на основі аналізу педагогічної спадщини розвитку
правового виховання. Використання досвіду дасть можливість розширити зміст правового виховання і
правової освіти, посилити ефективність правовиховної роботи щодо формування правової свідомості та
підвищення правової культури учнівської молоді.
В статье рассматриваются проблемы использования перспектив опыта по правовому воспитанию.
Автором проанализирована актуальная нормативно-правовая база по вопросам правового воспитания.
Исследованы историко-педагогические труды современных ученых, в которых освещены особенности
развития правового воспитания.
В процессе ретроспективного анализа источников были выделены основные направления внедрения
опыта правового воспитания в современную систему образования. Приведены особенности и примеры
форм работы в каждом из направлений. Определены современные тенденции и направления развития
правового воспитания в Украине.
Автором предложены эффективные формы работы на основе анализа педагогического наследия
развития правового воспитания. Использование опыта позволит расширить содержание правового
воспитания и правового образования; усилить эффект правовой воспитательной работы для
формирования правовой осознанности и повышения правовой культуры среди учащейся молодежи.
The article is devoted to the consideration of the problem of prospects for using the experience of legal
education. The current regulatory framework for legal education was analyzed. The historical and pedagogical
intelligence of modern scholars, that highlight the features of the development of legal education was researched.
The retrospective analysis of the source base was carried out, the main directions of using the experience of
legal education in the modern educational space were highlighted. The features and examples of forms of work in
each direction were defined. The current trends and directions of development of legal education in Ukraine were
revealed.
The author proposed effective forms of work based on the analysis of the pedagogical heritage of the
development of legal education. The use of experience will expand the content of legal nurturing and legal
education. The effect of legal education on the formation of legal consciousness and the legal culture of young
students will be strengthen.