У статті розглянуто проблему формування громадянських цінностей в освітньому просторі.
Наголошено на основних завданнях мети освіти та виховання, що полягають у вихованні вільних громадян
освітньої спільноти, які проявлятимуть свою громадянську свідомість та враховуватимуть права та
свободи людини для ефективної життєдіяльності як індивіда, так і суспільства в цілому.
Виділено деякі громадянські компетентності педагогічного працівника. Проаналізовано процес
формування ціннісних орієнтацій серед студентського педагогічного середовища. Акцентовано увагу на
ефективності комунікації з врахуванням психоемоційного комфорту серед студентства в процесі
формування громадянської компетентності.
Виокремлено зміст життєвих цінностей студентської молоді та рівень громадянських цінностей.
Наголошено на мотиваційно-ціннісній компоненті у змісті громадянського виховання. Окреслено
стратегію розвитку духовно-ціннісних орієнтацій особистості майбутнього вчителя. Прогнозовано
спектр майбутньої педагогічної діяльності особистості майбутнього вчителя в сфері громадянської
освіти.
В статье рассмотрена проблема формирования гражданских ценностей в образовательном
пространстве. Отмечены основные задания цели образования и воспитания, которые заключаются в
воспитании свободных граждан образовательного сообщества, которые будут проявлять свое
гражданское сознание и учитывать права и свободы человека для эффективной жизнедеятельности как
индивида, так и общества в целом.
Выделены некоторые гражданские компетентности педагогического работника. Проанализирован
процесс формирования ценностных ориентаций среди студенческой педагогической среды. Акцентировано
внимание на эффективности коммуникации с учетом психоэмоционального комфорта среди студенчества
в процессе формирования гражданской компетентности.
Выделено содержание жизненных ценностей студенческой молодежи и уровень гражданских
ценностей. Отмечен мотивационно-ценностный компонент в содержании гражданского воспитания.
Очерчена стратегия развития духовно-ценностных ориентаций личности будущего учителя.
Прогнозируется спектр будущей педагогической деятельности личности будущего учителя в сфере
гражданского образования.
The article analyzes a problem of civic values formation in the educational space. The main objectives of
education consist of upbringing free citizens in the educational community, which will show their civic
consciousness and take into account human rights and freedoms for effective life of both the individual and society
as a whole, are emphasized.
Some civil competencies of the teacher are allocated. The process of value orientations formation among the
student pedagogical environment is analyzed. The effectiveness of communication, taking into account the psychoemotional comfort among students in the process of forming a civic competence is emphasized.
The content of vital values among student youth and the civic values level are announced. The article
emphasize on the motivational and value component in the civic education content. The strategy of developing
spiritual and value orientations of the future teacher’s personality is accented. The spectrum of the future teacher’s
pedagogical activity in the civic education sphere is predicted.