Як засвідчує практика, реалізація методики формування правової компетентності майбутніх лікарів у процесі навчання медичного права сприяє розвитку навичок вирішення проблемних правових ситуацій; підсилює чутливість до точності використаних формулювань; формує здатність узагальнювати і категоризувати матеріал правового змісту, почуття відповідальності за висловлені судження. Розроблена нами методика представлена як описовий аналог формування правової компетентності майбутніх лікарів з медичного права. Кожний із етапів методики включає специфічний зміст і методичні особливості й вирішує визначену частину загальної педагогічної задачі – формування правової компетентності майбутніх лікарів у процесі навчання медичного права.
As practice shows, the implementation of the method of formation of legal competence of future doctors in the process of teaching medical law contributes to the development of skills in solving problematic legal situations; enhances sensitivity to the accuracy of the formulations used; forms the ability to summarize and categorize the material of legal content, a sense of responsibility for the judgments. The methodology developed by us is presented as a descriptive analogue of the formation of legal competence of future doctors in medical law. Each of the stages of the methodology includes specific content and methodological features and solves a certain part of the general pedagogical task - the formation of legal competence of future doctors in the process of teaching medical law.