Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Світоглядні засади вчення Порфирія Іванова

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Зіганшина, Лариса Олексіївна
dc.date.accessioned 2020-08-25T08:37:43Z
dc.date.available 2020-08-25T08:37:43Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Зіганшина, Лариса Олексіївна. Світоглядні засади вчення Порфирія Іванова : автотреферат дис. ... канд. філос. наук : 09.00.05 - історія філософії / Зіганшина Лариса Олексіївна ; [наук. керівник Бондар Станіслав Васильович] ; Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2012. - 20 с. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/30632
dc.description.abstract Дане дослідження є першою узагальнюючою системною розробкою з питання понятійного апарату вчення П. Іванова та його світоглядних засад, зведеною на науково-методологічній основі. В результаті детального аналізу творчої спадщини П. Іванова, дисертантом вперше синтезовано основний концептуальний вираз вчення, який є квінтесенцією всієї системи світоглядних бачень, а також здійснено його аналіз у контексті складових філософської теорії. Цей вираз визначається як “діалектичний закон Живого”, що знайшов розкриття і в контексті методологічного підходу, тобто, виведений у дослідженні і як методологічна основа природної практики в системі загартування-тренування, презентованої П. Івановим порадником “Дитинка”. В дисертації також здійснено співставлення, проаналізовано зв'язок діалектичних підходів вчення П. Іванова з класичними проявами діалектичних теорій та з неодіалектичними концепціями і баченнями. Має місце також аналіз постановки гносеологічних питань у вченні, з'ясована проблема знання в контексті онтологічного підходу. В дослідженні також розкрито змістовний зв'язок світоглядних, пізнавальних, аксіологічних позицій П. Іванова з провідними напрямками мислення, які визначають як вітчизняну, так і світову філософії. Здійснюється порівняльний аналіз основних сутнісновизначальних підходів вчення із давньоруською релігійною традицією, українською кордоцентричною філософією, зі світоглядними теоріями філософів космістів. З'ясовується питання приналежності письмової спадщини П. Іванова (його вчення) до вітчизняної духовної культури. ua
dc.description.abstract Диссертация является самостоятельным исследованием, первой обобщающей системной разработкой по вопросам понятийного аппарата учения П. Іванова и его мировоззренческих оснований, возведенной на научно-методологической основе. В результате детального анализа творческого наследия П. Іванова, дисертантом впервые осуществлен синтез концептуального выражения учения, который является квинтэсенцией всей системы мировоззенческих подходов, а также осуществлен его анализ в контексте составляющих философской теории. Это выражение определяется как “диалектический закон Живого”, который нашел раскрытие и в контексте методологического подхода, то есть, выведенный в исследовании и как методологическая основа природной практики в системе закалки-тренировки, презентованной П. Ивановим советником “Детка”. В диссертации также осуществлено сопоставление, проанализирована связь диалектических подходов учения П. Іванова 3 классическими проявлениями диалектических теорий и с неодиалектическими концепциями и видениями. Имеет место также анализ постановки гносеологических вопросов в учении, уясняется проблема знания в контексте онтологического подхода. Раскрыта также содержательная связь мировоззренческих, познавательных, аксиологических позиций П. Иванова с ведущими направлениями мышления, которые определяют как отечественную, так и мировую философии. Осуществляется сравнительный анализ основных сущносноопределяющих подходов учения с древнерусской религиозной традицией, украинской кордоцентрической философией, представленной творчеством Г. Сковороды, П. Юркевича, П. Кулиша, с мировоззренческими теориями философов-космистов. Содержательная связь учения П. Иванова в сфере основных мировоззренческих подходов также осуществляется в исследовании с некоторыми принципами даосизма, индуизма, буддизма, диалектическими концепциями Гераклита Эфесского, Г. Гегеля, к. Маркса и Ф. Энгельса, с. Керкегора, исследованиями по этим вопросам М. Булатова, В. Загороднюка и др., а также позициями в отношении ряда мировоззренческих вопросов Е. Фромма, Х. Арендт, В. Кутырева, С. Хоружего и др. Уясняется, путем анализа, осуществляемого в соответствии с научно методологической разработкой В. М. Ничик, вопрос принадлежности письменного наследия П. Иванова (его учения) к украинской духовной культуре. ua
dc.description.abstract This is the first summarizing system development of P. Ivanov's theory on questioning of concept apparatus and his view principles, erected on scientific methodological basis. As a result of the detailed analysis of P.Ivanov's creative inheritance, a basic conceptual expression of theory is first synthesized what is a quintessence of all system of world-view visions, and also its analysis is carried out in the context of constituents of philosophical theory. This expression is determined as "dialectical law of Living”, which found opening also in the context of methodological approach, that, shown out in research also as a methodological basis of natural practice in the system of tempering-training, presented by P.Ivanov's adviser “Detka” (“Baby”). A comparison is also carried out in the dissertation, a connection of dialectical approaches of P.Ivanov's theory is analysed with classic displays of dialectical theories and with neodialectical conceptions and visions, also an analysis of raising of gnosiological questions in theory takes place, the problem of knowledge is got a clear idea of in the context of ontological approach. Also in the research P.Ivanov's world view, cognitive, axiological positions rich in content connection with leading directions of thought is exposed, which determine both domestic and world philosophy. A comparative analysis of basic determining essence approaches of the theory is carried out with the Old Russian religious tradition, the Ukrainian cordocentric philosophy, with world-view theories of cosmism philosophers. It is got a clear idea of, by an analysis, a question of belonging of P.Ivanov's writing heritage(his theory) to ukrainian spiritual culture. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. ua
dc.subject незалежність ua
dc.subject свідоме терпіння ua
dc.subject пробуджена свідомість ua
dc.subject мудрість ua
dc.subject природа ua
dc.subject безсмертя ua
dc.subject діалектика ua
dc.subject Святий Дух ua
dc.subject еволюція ua
dc.subject тренування-загартування ua
dc.subject независимость ua
dc.subject сознательное терпение ua
dc.subject пробужденное сознание ua
dc.subject мудрость ua
dc.subject природа ua
dc.subject бессмертие ua
dc.subject диалектика ua
dc.subject Святой Дух ua
dc.subject эволюция ua
dc.subject закалка-тренировка ua
dc.subject independence ua
dc.subject conscious patience ua
dc.subject waked up consciousness ua
dc.subject wisdom ua
dc.subject nature ua
dc.subject immortality ua
dc.subject dialectics ua
dc.subject Saint Spirit ua
dc.subject evolution ua
dc.subject tempering-training ua
dc.subject.classification 141.43(092)+1(091) ua
dc.title Світоглядні засади вчення Порфирія Іванова ua
dc.title.alternative Мировоззренческие основания учения П. К. Иванова ua
dc.title.alternative P. K. Ivanov's world-view principles ua
dc.type Other ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics